Prospektopdatering for SKAGENs fonde

SKAGEN Fondene har offentliggjort opdaterede prospekter for følgende af SKAGENs fonde:

OMX Short NameNavnISIN
SKIAVKSKAGEN AvkastningNO0008000452
SKIFOASKAGEN FocusNO0010735129
SKIGLOSKAGEN GlobalNO0008004009
SKIKONSKAGEN Kon-TikiNO0010140502
SKIM2SKAGEN m2NO0010657356
SKITELSKAGEN TellusNO0010327786
SKIVEKSKAGEN VesktNO0008000445

Ændringerne består i:

• Nye medarbejdervalgte observatører til bestyrelsen i SKAGEN AS: Fredrik Bjelland og Anne Sofie Størseth (deputy)
  • Styrehonorarer for 2019
  • Opdateret tekst vedr. omkostninger som fonden kan blive pålagt. Præciseringerne omfatter omkostninger knyttet til refusion af tilbageholdt kildeskat og forfølgelse af evententuelle retskrav. Den opdaterede tekst lyder:
    "Hvis det vurderes at være i andelsejernes interesse, vil forvaltningsselskabet, på vegne af fonden, søge om refusion af tilbageholdt kildeskat og forfølge eventuelle retskrav, herunder gruppesøgsmål ("class action"). I den fobindelse kan fonden blive pålagt omkosntinger direkte eller indirekte i form af reduceret udbetaling (gevinst) til fonden."

De opdaterede prospekter er vedhæftet denne meddelsle.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål, kan vi kontaktes på tlf. 7010 4001 eller kundeservice@skagenfondene.dk.

Søren Risager Rasmussen
Adm. direktør