Investeringsforeningen Nykredit Invest

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Nykredit Invest har i dag behandlet og godkendt foreningens årsrapport for 2021.

Afkastmæssigt opnåede foreningen et godt år i 2021. Hovedparten af foreningens afdelinger leverede positive afkast, hvor afdelinger med lange obligationer og kreditobligationer dog gav negative afkast. Som følge af positive aktiemarkeder opnåede foreningens aktieafdelinger og afdelinger med blandede aktiver højere afkast, end foreningens ledelse havde ventet primo året.

Et flertal af foreningens aktivt forvaltede afdelinger gav afkast, der var højere end afdelingernes respektive benchmark i 2021.

Samlet set finder ledelsen afkastudviklingen i 2021 tilfredsstillende i foreningens afdelinger.

Det kommende år ventes præget af nervøse markeder. Inflation og rentestigning kan sammen med udviklingen i Ukraine skabe usikkerhed.

Foreningens ledelse forventer derfor begrænset afkast i foreningens afdelinger i 2022. Væsentlige afkastudsving over året må forventes i foreningens afdelinger, og negative afkast kan ikke udelukkes.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted tlf. 44 55 91 60.

Tage Fabrin-Brasted, direktør

Pièces jointes

FB_Inv_Nykredit_Invest_aarsrapport_2021_25_02_2022 Aarsrap_2021_Inv_Nykredit_Invest