Attensi: Mobilspelande medarbetare lönsammare

STOCKHOLM, Sweden, March 10, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Attensi – världsledande inom 3D-simulerad och game-baserad utbildning och träning – har på uppdrag av Espresso House utvecklat spel för att utbilda 7 000 medarbetare i fem länder. Med game-baserad utbildning i mobilen är resultatet slående – förbättrat gästbemötande, högre medarbetarnöjdhet och ökande merförsäljning.

Samarbetet startade på den svenska marknaden och utökades under 2022 till att omfatta Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Då 90 procent av Espresso House medarbetare är under 30 år var valet av digital gamebaserad utbildning med spelfunktioner enkelt.

”Det ska vara kul och enkelt att ta till sig ny kunskap. Spelmekaniken engagerar, vilket ökar kunskapsbehållningen och delaktigheten bland medarbetarna. Vi kan se att repetitionerna av en utbildningsmodul kan vara upp till sju gånger efter medarbetaren har blivit godkänd. Att utbildningarna är på flera språk är perfekt då vi har medarbetare från ett stort antal länder”, säger Jonas Krantz, Learning and Integrations Manager på Espresso House.

Ett bättre gästbemötande och att se gästens behov ökar merförsäljningen. Men det bygger på att man har god kunskap om produkterna man säljer. Det är exempel på ämnen som medarbetarna utbildas i genom spelen.

”Vi ser tydligt att försäljningen ökar. Det sker genom ett bra gästbemötande och en högre medarbetarnöjdhet. Att ha god produktkunskap är nyckeln till framgång, vilket vi också ser i vår försäljningsstatistik”, säger Jonas Krantz, Learning and Integrations Manager på Espresso House och fortsätter:

”Vi har säkerställt att 100 procent av medarbetarna på alla marknader får samma högkvalitativa utbildning. Plattformen är i dag vårt viktigaste verktyg att få ut samma information till alla, något som inte ska underskattas.”

I dag har Espresso House över 300 utbildningar på fem lokala språk plus engelska i plattformen. Allt från löpande kampanjer och kaffekunskap till hur man lyckas med merförsäljning och kunskap om vilka rättigheter och skyldigheter man har är ämnen i plattformen.

Attensi är världsledande inom simularad och game-baserad utbildning och hjälper företag att utveckla och maximera medarbetares potential. Med avancerad teknik och spelmekanik – ensamma i sitt slag – övar och spelar anställda i en trygg miljö, som simulerar den vanliga arbetsmiljön.

”Våra spel skapar engagemang, kunskap och träning, träning. Vi hjälper företag att förbättra sin försäljning, kultur, ledarskap, och processförändringar. Espresso House är ett av många bra exempel på det genomslag våra utbildningar kan ge, säger Johan Marcus”, chef Attensi Sverige.

Ackreditering press och annan viktig information
Välkommen att delta i Attensis frukostseminarium den 15 mars. Ta del av de senaste trenderna inom 3D-simulerad och game-baserad träning. Prova på olika spel och VR-lösningar. Anmälan till johan.marcus@attensi.com senast den 14 mars.

Program:
08.00 – 08.25 Frukost & Kaffe
08.25 – 08.30 Intro Johan Marcus, Attensi Sverige, moderator, Raymond Mankowitz, Spaze Relations
08:30 – 08.40 Linus Alenvret, Business Development Director, Attensi
08.40 – 09.05 Caroline Morin, Head of People Performance, Coor
09.05 – 09.30 Jonas Krantz, Learning & Integrations Manager, Espresso House
09.30 – 10.00 Let’s play!

Pressansvarig:
Johan Marcus