QPR Software Oyj:n hallitus päätti uudesta optio-ohjelmasta

QPR SOFTWARE OYJ  PÖRSSITIEDOTE                     6.9.2023 klo 10:30

QPR Software Oyj:n hallitus päätti uudesta optio-ohjelmasta

QPR Software Oyj:n (”Yhtiö”) hallitus (”Hallitus”) on 6.9.2023 päättänyt uudesta optio-ohjelmasta Yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen 3.5.2023 antaman valtuutuksen nojalla, jonka perusteella Yhtiön ja sen tytäryhtiöiden (yhdessä ”Konserni”) avainhenkilöt voivat saada Yhtiön osakkeiden (”Osake” tai ”Osakkeet”) merkintään oikeuttavia optio-oikeuksia (”Optio-oikeus” tai ”Optio-oikeudet”).

Optio-oikeuksien antamiselle on painava taloudellinen syy, sillä Optio-oikeudet on tarkoitettu osaksi Konsernin avainhenkilöiden kannustin- ja sitouttamisjärjestelmää. Optio-oikeuksilla kannustetaan avainhenkilöitä pitkäjänteiseen työskentelyyn omistaja-arvon kasvattamiseksi ja sitoutetaan avainhenkilöitä Konserniin työnantajana.

Optio-oikeuksia annetaan yhteensä enintään 1 000 000 kappaletta, ja ne oikeuttavat haltijansa merkitsemään yhteensä enintään 1 000 000 Yhtiön uutta tai sen hallussa olevaa omaa Osaketta. Hallitus päättää, annetaanko merkitsijälle uusia vai Yhtiön hallussa olevia omia Osakkeita. Optio-oikeudet annetaan vastikkeetta. Kaikki 1 000 000 Optio-oikeutta merkitään tunnuksella 2023.

Liikkeeseen laskettavien Optio-oikeuksien perusteella merkittävät Osakkeet vastaavat yhteensä enintään noin 5,2 prosenttia Yhtiön kaikista Osakkeista ja Osakkeiden tuottamista äänistä mahdollisten osakemerkintöjen jälkeen, jos merkinnässä annetaan uusia Osakkeita. Optio-oikeuksilla tapahtuvien osakemerkintöjen seurauksena Yhtiön Osakkeiden lukumäärä voi nousta yhteensä enintään 1 000 000 Osakkeella, jos merkinnässä annetaan uusia Osakkeita.

Optio-oikeuksilla merkittävien Osakkeiden merkintähinta on 0,42 euroa Osakkeelta vastaten Yhtiön Osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettua keskikurssia Nasdaq Helsinki Oy:ssä, pyöristettynä lähimpään senttiin, Yhtiön 22.8.2023 toteuttaman suunnatun osakeannin julkistamispäivää seuraavana kymmenenä (10) kaupankäyntipäivänä. Optio-oikeuden perusteella merkittävän Osakkeen merkintähinta voi alentua tietyissä tämän tiedotteen liitteenä olevissa Optio-oikeuksien ehdoissa kuvatuissa tapauksissa. Osakkeen merkintähinta on kuitenkin aina vähintään 0,01 euroa.

Optio-oikeuksilla merkittävien Osakkeiden merkintäaika on 6.9.2026 – 5.9.2028.

Yhden Optio-oikeuden teoreettinen markkina-arvo on noin 0,158 euroa ja kaikkien Optio-oikeuksien teoreettinen markkina-arvo on yhteensä noin 158 000 euroa. Yhden Optio-oikeuden teoreettinen markkina-arvo on laskettu optio-oikeuksien hinnoittelussa käytettävällä Black-Scholes -mallilla ottaen huomioon yhden Optio-oikeuden perusteella merkittävän Osakkeen merkintähinta 0,42 euroa ja seuraavin lisäoletuksin: Osakekurssi 0,40 euroa, riskitön korko 2,98 prosenttia, Optio-oikeuksien voimassaoloaika noin 5,0 vuotta ja volatiliteetti noin 42,2 prosenttia.

Optio-oikeuksien ehdot ovat tämän tiedotteen liitteenä ja saatavilla Yhtiön verkkosivuilla: https://www.qpr.com/fi/yritys/sijoittajat.

QPR Software Oyj

Lisätietoja:

QPR Software Oyj
Heikki Veijola / Mervi Kerkelä-Hiltunen
Toimitusjohtaja / Talousjohtaja
Puh. +358 40 922 6029 / Puh. +358 40 563 6146

QPR Software

QPR Software Oyj (Nasdaq Helsinki) tarjoaa asiantuntijapalveluja ja ratkaisuja toiminnan johtamiseen ja kehittämiseen, sekä muutoshankkeiden ja operatiivisen toiminnan tukemiseen. Näiden tueksi QPR Software toimittaa yli 50 maassa strategian toimeenpanon, tulos- ja prosessijohtamisen, prosessianalyysin sekä kokonaisarkkitehtuurin ratkaisuja tukevia ohjelmistoja.

Dare to improve. www.qpr.com

www.qpr.com