Quantexa Lantik Penceramah Industri ke Lembaga Penasihatnya untuk Percepatkan Rancangan Pertumbuhan

Mantan presiden BlackRock, mantan CEO NHSX dan mantan Pengarah GCHQ membawa banyak pengalaman industri daripada kewangan, penjagaan kesihatan dan keselamatan negara


LONDON, Sept. 26, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Quantexa, peneraju global dalam penyelesaian Risikan Keputusan (Decision Intelligence, DI) untuk sektor swasta dan awam, hari ini mengumumkan bahawa mereka telah melantik tiga tokoh industri ke Lembaga Penasihat syarikat tersebut. Pegawai tersebut termasuk Ralph Schlosstein, mantan CEO Evercore dan mantan Presiden BlackRock, Matthew Gould, mantan CEO NHSX dan Sir Jeremy Fleming, Mantan Pengarah GCHQ. Pemimpin terbilang ini membawa banyak kepakaran dalam kewangan, penjagaan kesihatan dan keselamatan negara kepada Quantexa.

Pengembangan Lembaga Penasihat Quantexa datang pada masa yang penting untuk organisasi, berikutan penyelesaian pusingan pembiayaan Siri E $129 juta, yang diketuai oleh GIC, dengan Quantexa menyertai kumpulan elit syarikat teknologi UK yang mencapai status unicorn pelarian. Quantexa juga mengumumkan bahawa pada tahun ini mereka akan melabur lebih $155M dalam industri AI global dalam tempoh tiga tahun akan datang untuk membantu pelanggan memajukan penggunaan AI untuk melindungi, mengoptimumkan dan mengembangkan organisasi mereka. Menjelang tahun 2027, jumlah pelaburan global Quantexa dalam AI akan mencecah lebih daripada $250J.

Ralph Schlosstein, mantan CEO Evercore dan mantan Presiden BlackRock, membawa pengalaman selama berdekad-dekad dalam perbankan pelaburan kepada Lembaga Penasihat Quantexa. Kerjaya cemerlang beliau termasuk memainkan peranan strategik dalam membantu firma pengurusan aset terbesar di dunia itu diumumkan. Ketajaman kewangan Ralph akan memainkan peranan penting dalam membentuk inisiatif strategi korporat.

Matthew Gould, mantan Ketua Pegawai Eksekutif NHSX, menyertai Lembaga Penasihat Quantexa, selepas berkhidmat sebagai duta Britain ke Israel antara tahun 2010 dan 2015, apabila Gould membantu untuk melancarkan Hab Teknologi UK-Israel – satu inisiatif yang dijalankan di Tel Aviv untuk menjalin perkongsian teknologi antara UK dan syarikat Israel. Baru-baru ini, Matthew memanfaatkan latar belakangnya yang luas dalam penjagaan kesihatan untuk memainkan peranan penting dalam menasihati NHS mengenai inisiatif sepanjang pandemik Covid-19. Di NHSX, Gould telah bertanggungjawab untuk memanfaatkan kuasa data dan teknologi untuk meningkatkan penyampaian penjagaan kesihatan. Kepakaran mendalam Matthew akan membantu Quantexa mengenal pasti ekonomi dan industri untuk fokus strategik dan membuat keputusan mengenai strategi komersial.

Sir Jeremy Fleming, Mantan Pengarah GCHQ dan mantan Timbalan Ketua MI5, menyertai Lembaga Penasihat dengan lebih 30 tahun pengalaman dalam perisikan dan teknologi. Latar belakangnya yang luas termasuk membangunkan Pusat Keselamatan Siber Nasional, apabila beliau berusaha untuk menjadikan UK tempat paling selamat untuk tinggal dan menjalankan perniagaan dalam talian. Dengan semangat untuk menjadikan penggunaan teknologi yang lebih telus dalam kerajaan, Sir Fleming akan meningkatkan keupayaan Quantexa dalam menangani ancaman dan peluang yang muncul.

"Kami berbesar hati untuk mengalu-alukan Ralph Schlosstein, Matthew Gould dan Sir Jeremy Fleming ke Lembaga Penasihat kami," ujar Vishal Marria, Ketua Pegawai Eksekutif Quantexa. "Kepakaran kolektif mereka dalam kewangan, penjagaan kesihatan dan keselamatan negara akan menjadi tidak ternilai apabila kami terus membangunkan penyelesaian risikan keputusan termaju yang menangani keperluan pasaran yang semakin berkembang."

“Teknologi didayakan AI Quantexa membolehkan pelanggannya melindungi, mengoptimumkan dan mengembangkan organisasi mereka dengan kecekapan dan ketelusan,” ujar Ralph Schlosstein, mantan CEO Evercore dan mantan Presiden BlackRock. Saya percaya Quantexa berada di kedudukan yang baik untuk merebut peluang pada masa akan datang dan meningkatkan bahagiannya dalam kategori Perisikan Keputusan yang muncul. Saya tidak sabar-sabar untuk menyokong pasukan eksekutif sambil mereka berusaha untuk mempercepatkan strategi pertumbuhan organik dan bukan organik mereka.”

"Saat ini adalah masa yang menggembirakan untuk saya menyertai Lembaga Penasihat Quantexa, pada tahap pertumbuhan kritikal syarikat ini," ujar Matthew Gould. "Pendekatan inovatif Quantexa untuk membantu pelanggan dalam sektor swasta dan awam menjadikan data sebagai utiliti paling berharga mereka adalah merevolusikan pembuatan keputusan merentas pelbagai industri. Saya tidak sabar untuk bekerja bersama pasukan berbakat di Quantexa untuk menyambungkan data dan memacu hasil yang lebih baik untuk organisasi."

Sir Jeremy Fleming, Mantan Pengarah GCHQ mengulas "Saya sangat teruja untuk menjadi sebahagian daripada syarikat di barisan hadapan inovasi AI. Saya tidak sabar-sabar untuk menggabungkan pengalaman saya dengan keupayaan Quantexa yang mengagumkan, yang akan terus membentuk cara pelanggan mereka menggunakan data untuk melindungi perniagaan dan rakyat.”

Dengan bantuan Lembaga Penasihatnya, Quantexa kekal berdedikasi untuk memperkasakan organisasi untuk membuat keputusan operasi yang dipercayai melalui penyelesaian Perisikan Keputusan yang inovatif. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang pasukan Kepimpinan Quantexa, lawati di sini.

Perihal Quantexa

Quantexa ialah syarikat perisian data dan analitik global yang merintis Perisikan Keputusan yang memperkasakan organisasi untuk membuat keputusan operasi yang dipercayai dengan menjadikan data bermakna. Platform Perisikan Keputusan Quantexa mendedahkan risiko tersembunyi dan peluang baharu dengan menyediakan paparan kontekstual, melihat sambungan data dalaman dan luaran di satu tempat dengan menggunakan kemajuan terkini dalam data besar dan AI. Platform ini menyelesaikan cabaran besar merentas pengurusan data, KYC, kepintaran pelanggan, jenayah kewangan, risiko, penipuan dan keselamatan di seluruh kitar hayat pelanggan.

Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa meningkatkan prestasi operasi dengan peningkatan ketepatan sehingga lebih daripada 90% dan resolusi model analisis sebanyak 60 kali lebih pantas berbanding dengan kaedah tradisional. Ditubuhkan pada tahun 2016, Quantexa kini mempunyai lebih daripada 650 pekerja dan beribu-ribu pengguna, memproses berbilion-bilion transaksi dan titik data di seluruh dunia. Syarikat itu mempunyai pejabat di London, Dublin, New York, Boston, Washington DC, Toronto, UAE, Malaga, Amsterdam, Luxembourg, Brussels, Melbourne, Sydney dan Singapura. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, ikuti kami di LinkedIn.

Pertanyaan Media:
C: Stephanie Crisp, Pengarah Bersekutu dan Pakar Strategi Media, Lawan atau Pergi 
E: Quantexa@fightflight.co.uk  

C: Adam Jaffe, SVP Pemasaran Korporat  
T: +1 609 502 6889  
E: adamjaffe@quantexa.com