OSL Jalankan Transaksi Waran Bertoken gred Pelaburan Pertama oleh UBS Di Hong Kong


HONG KONG, Feb. 10, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- OSL Digital Securities (“OSL”), platform aset digital Kumpulan OSL (dahulunya BC Technology Group) (863.HK) - Satu-satunya syarikat tersenarai awam Hong Kong yang berdedikasi sepenuhnya kepada aset digital, dengan bangga mengumumkan penyertaan dalam waran bertoken gred pelaburan perintis UBS dan kitaran hayat produk simulasi di Hong Kong - menampilkan token waran panggilan berkaitan ekuiti yang dikeluarkan pada blok rantai awam berasaskan Ethereum oleh UBS AG kepada OSL.

Inisiatif ulung ini boleh merevolusikan landskap aset digital di Hong Kong. OSL yang terkenal dengan dedikasinya untuk menetapkan standard global untuk inovasi, prestasi, keselamatan dan pematuhan, bekerjasama dengan UBS untuk memperkenalkan waran bertoken gred pelaburan pertama dan mensimulasikan kitaran hayat produk di rantau ini.

Pertama dalam Industri: Waran Berkaitan Ekuiti Perintis dalam Pasaran Aset Digital Hong Kong

“OSL berbesar hati dapat bekerjasama dengan pasukan blok rantai dan pakar produk di UBS. Kami mensimulasikan keseluruhan kitaran hayat produk token produk berstruktur berkaitan ekuiti, daripada pembuatan token, melalui simulasi urus niaga pasaran sekunder dan akhirnya pengeluaran token pada tempoh matang. Landskap aset maya terkawal Hong Kong baru sahaja melepasi satu lagi pencapaian utama dengan pengeluaran produk kewangan bertoken gred Pelaburan ini," ujar Patrick Pan, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif di OSL Group.

Mengulas mengenai transaksi ini, Winni Cheuk, Ketua Jualan, Pengedaran Awam APAC, UBS Global Markets berkata, “Pengenalan waran bertoken UBS mengukuhkan lagi kedudukan bank sebagai pengeluar produk derivatif terkemuka di Hong Kong1. Dicipta secara semula jadi pada blok rantai awam dalam persekitaran yang dibenarkan, produk inovatif ini meningkatkan ketelusan, mengurangkan yuran transaksi, menyelaraskan proses penyelesaian dan membenarkan waktu dagangan yang lebih fleksibel.”

"Dalam industri yang berkembang pesat, dengan mempunyai rangkaian produk yang luas di pasaran tepat pada masanya dan melakukan perkara yang betul adalah kunci untuk meningkatkan industri. Kerjasama ini bukan sahaja mewakili pencapaian penting untuk OSL tetapi juga mengukuhkan kepentingan untuk melangkaui sempadan dan menetapkan piawaian baharu dalam pasaran aset digital," tambah Pan. “Inisiatif ini berfungsi sebagai demonstrasi berkuasa bagi kes penggunaan dunia nyata teknologi blok rantai. Bersama-sama UBS, kami berharap dapat memanfaatkan blok rantai untuk membuka satu lagi lembaran baharu dalam pengeluaran dan pengedaran produk kewangan digital di Asia, mempamerkan potensi transformasi teknologi ini.”

OSL komited untuk melangkaui sempadan kemungkinan dalam ruang aset digital. Kerjasama ini menandakan satu langkah besar ke hadapan dalam membawa produk kewangan yang canggih ke pasaran, menetapkan tahap untuk inovasi dan pertumbuhan selanjutnya.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang OSL, sila lawati osl.com

_______________________

1 Sumber: Data HKEX, saham pasaran #1 pada 2021-2022 dari segi nilai nosional bersih bagi waran dan CBBC terjual.

 

 

Coordonnées