Innofactor Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

Innofactor Oyj                Pörssitiedote                         23.7.2024 klo 9.55

Innofactor Oyj on 22.7.2024 vastaanottanut Onni Bidco Oy:ltä arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Onni Bidco Oy:n kokonaisomistus Innofactorin osakkeista mukaan lukien omistus rahoitusinstrumenttien kautta nousi yli 25 %:in rajan.

Onni Bidco Oy:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitus-välineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputus-
rajan saavuttamisen
tai rikkoutumisen jälkeen
7,39 21,84 29,23 36 343 691
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus
(jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja / osakelaji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
  Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
Onni Bidco: Innofactor Oyj osake FI0009007637 2 684 198   7,39
A Yhteensä 2 684 198 7,39

B: AML:n 9 luvun 6 a §:ssä tarkoitetut rahoitusvälineet

Rahoitusvälineen luonne Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa (osaketoimitus / nettoarvon tilitys) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Ostotarjous-
konsortiosopimus
    Osaketoimitus ostotarjouksen hyväksymisen kautta 7 936 804 21,84
  B Yhteensä 7 936 804 21,84

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia, tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä  %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
CapMan Growth Equi-ty Fund III Ky
Onni Topco Oy
Onni Midco Oy
Onni Bidco Oy 7,39 21,84 29,23

Lisäksi Onni Bidco Oy:n ilmoituksen mukaan:

CapMan Growth Equity Fund III Ky, joka on Capman Growth -sijoitusyhtiön hallinnoima rahasto (CapMan Growth), Sami Ensio määräysvallassaan olevan Ensio Investment Group Oy:n kautta, se-kä kanssasijoittaja Osprey Capital Oy ovat muodostaneet Innofactor Oyj:n osakkeista 22.7.2024 teh-tyä julkista ostotarjousta varten konsortion. Onni Bidco Oy on tarjousrakenteeseen perustettu jul-kisen ostotarjouksen tarjouksentekijänä toimiva yhtiö, jonka tällä hetkellä omistaa CapMan Growth. Onni Bidco Oy on 22.7.2024 tehdyillä kaupoilla hankkinut yhteensä 2 684 198 Innofactor Oyj:n osa-ketta. Onni Bidco Oy ja osakekaupat tehnyt välittäjä ovat sopineet, että nyt ostetut osakkeet toimite-taan viivästetyllä selvityksellä siten, että selvityksen arvioidaan tapahtuvan arviolta 5.8.2024 men-nessä. Konsortiojäsenten välisen sopimuksen mukaan Sami Ensio on sitoutunut tietyin ehdoin ja mahdollisin rajauksin hyväksymään julkisen ostotarjouksen kaikkien hänen määräysvallassaan ole-vien Innofactor Oyj:n osakkeiden osalta. Koska konsortiojäsenet toimivat yksissä tuumin julkisen ostotarjouksen tekemiseksi, Sami Ension määräysvallassa olevat osakkeet on ilmoitettu tässä lipu-tusilmoituksessa rahoitusvälineeseen perustuvana omistuksena. Sami Ension määräysvallassa ole-vat osakkeet (tietyin mahdollisin rajauksin) siirtyvät Onni Bidco Oy:n omistukseen, mikäli 22.7.2024 julkistettu julkinen ostotarjous toteutetaan.

Espoossa 23.7.2024

INNOFACTOR OYJ

Antti Rokala, talousjohtaja

Lisätietoja:

Antti Rokala, talousjohtaja, antti.rokala@innofactor.com, +358 40 480 2752
Lasse Lautsuo, CMO, ir@innofactor.com, +358 50 480 1597

Jakelu:
NASDAQ Helsinki
Keskeiset mediat
www.innofactor.fi

Innofactor
Innofactor on johtava yksityisen ja julkisen sektorin modernin digitaalisen organisaation edistäjä Pohjoismaissa noin 1 000 asiakkaalleen. Innofactorilla on Pohjoismaiden laajin Microsoft-ekosysteemin ratkaisutarjonta ja johtava osaaminen. Innofactorilla työskentelee noin 600 innostunutta ja motivoitunutta huippuasiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Innofactor Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ Helsinki Oy:n päälistalla toimialalla teknologia. www.innofactor.fi #ModernDigitalOrganization #PeopleFirst #CreatingSmiles #BeTheRealYou