Umicore: Transparantieverklaringen van JP Morgan Chase & Co.

In overeenstemming met artikel 14, § 1 van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen, heeft JP Morgan Chase & Co. Umicore in kennis gesteld:

• op 23 augustus dat JPM Securities PLC de statutaire drempel van 3% voor directe stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten heeft overschreden op 21 augustus 2024. De totale directe stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten van JP Morgan Chase & Co. (JPM Securities PLC, JP Morgan Securities LLC en JPM Morgan Structured Product BV) stonden op 3,23%.
  • op 26 augustus dat JPM Securities PLC de statutaire drempel van 3% voor directe stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten heeft onderschreden op 22 augustus 2024. De totale directe stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten van JP Morgan Chase & Co. (JPM Securities PLC, JP Morgan Securities LLC en JPM Morgan Structured Product BV) stonden op 3,01%.
  • op 27 augustus dat JP Morgan Chase & Co. (JPM Securities PLC, JP Morgan Securities LLC en JPM Morgan Structured Product BV) de statutaire drempel van 3% voor directe stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten heeft onderschreden op 23 augustus 2024. De totale directe stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten van JP Morgan Chase & Co. (JPM Securities PLC, JP Morgan Securities LLC en JPM Morgan Structured Product BV) staan op dit ogenblik op 2,67%.

De beschreven controleketen bevindt zich in de verklaring die hier beschikbaar is.

Investor Relations
Caroline Kerremans                      +32 2 227 72 21                                caroline.kerremans@umicore.com
Eva Behaeghe                              +32 2 227 70 68                                        eva.behaeghe@umicore.com

Over Umicore

Umicore is een circulaire materiaaltechnologiegroep. De onderneming legt zich toe op toepassingsgebieden waar haar expertise rond materiaalkunde, chemie en metallurgie een echt verschil maakt. Haar activiteiten zijn opgedeeld in vier Business Groups: Battery Materials, Catalysis, Recycling en Specialty Materials. Elke Business Group is onderverdeeld in marktgerichte business units, die technologisch geavanceerde materialen en oplossingen bieden die essentieel zijn voor het dagelijkse leven.

Umicore haalt het merendeel van haar inkomsten uit materialen voor schone mobiliteit en uit recyclage. De hoofddoelstelling van Umicore bestaat erin duurzame waarde te creëren. Dat doel is gebaseerd op de ambitie om materialen te ontwikkelen, te produceren en te recycleren en zo haar missie te verwezenlijken: materialen voor een beter leven.

De industriële, commerciële en O&O-activiteiten van Umicore zijn verspreid over de hele wereld. Met haar ongeveer 12.000 medewerkers wil ze optimaal voldoen aan de behoeften van haar internationale klanten. De Groep heeft in de eerste jaarhelft van 2024 inkomsten (metaal niet inbegrepen) van € 1,8 miljard gegenereerd (omzet van € 7,4 miljard).