ICL ja Nokia perustavat yhteisyrityksen tukemaan Nokian tietohallinnon e-business -kehitystarpeita

Yhtiö keskittyy alkuvaiheessa Nokian e-business -ratkaisujen ja asiakashallinnan (CRM, Customer Relationship Management) ratkaisujen toteuttamiseen. Käynnistettävien hankkeiden laajuus on useita satoja henkilötyövuosia. Yhteisyrityksen toimitusjohtajaksi on nimitetty ICL:n Suomen e-business -yksikön vetäjä Jouko Seppä.

"Nokia on maailman johtava yhtiö omalla alallaan. Nice-business Solutions Finland Oy:n tehtävänä on toteuttaa Nokian strategiaa tukevia e-business- ja asiakashallintaratkaisuja ja -palveluja", sanoo Nokian tietohallinnon johtaja Tarmo Ruosteenoja. "Nokia valitsi kumppanikseen ICL:n, koska ICL:llä on merkittäviä näyttöjä e-business -ratkaisujen toteuttamisesta. Tällä järjestelyllä haluamme myös varmistaa, että meillä on omien kasvavien resurssiemme lisäksi alan parhaimmistoon kuuluvat asiantuntijat käytettävissämme".

"Yhteisyritys Nokian kanssa laajentaa merkittävästi aiempaa yhteistyötä yhtiöidemme välillä. ICL on Euroopan johtava e-business -yhtiö ja meille on tärkeää tehdä yhteistyötä markkinajohtajien kanssa. Tehty sopimus vauhdittaa entisestään ICL:n siirtymistä kokonaan e-business -yhtiöksi lähivuosien aikana", arvioi ICL:n maailmanlaajuista e-business -liiketoimintaa johtava Esa Tihilä.

ICL omistaa Nice-business Solutions Finland Oy:stä 66,5 prosenttia ja Nokia 33,5 prosenttia. Yhtiö työllistää ensimmäisenä toimintavuotenaan noin 200 henkilöä ja sen on tarkoitus kasvaa merkittävästi seuraavan kahden vuoden kuluessa. Yhtiö perustaa toimipaikat aluksi Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle.

Lisätietoja antaa:

ICL, Jouko Seppä