Nokia ja KPN esittelevät WAPin avulla turvallista kaupankäyntiä matkapuhelimella

Nokia ja hollantilainen operaattori KPN esittelevät WAPin avulla tapahtuvaa turvallista sähköistä kaupankäyntiä CeBit-messuilla Hannoverissa.

Esittelyssä käytetään WAPin ja Wireless Identity Modulen (WIM) mahdollistamaa autentikointia, joka tarjoaa turvallisen matkapuhelinyhteyden sähköisen kaupan palvelimeen. Autentikointi tunnistaa sekä matkapuhelimen että sen käyttäjän. Lisäksi yritykset esittelevät, miten matkapuhelinostokset voi turvallisesti maksaa Visa-kortilla.

Wireless Identity Module on WAP 1.2 spesifikaatioon sisältyvä puhelimessa oleva ominaisuus. WIM-moduli voidaan liittää esimerkiksi GSM-puhelimen SIM-korttiin.

"Wireless Identity Module tuo matkapuhelinoperaattoreille sähköiseen kaupankäyntiin liittyviä uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Mahdollisuus maksaa matkapuhelinostokset turvallisesti lisää käyttäjien luottamusta ja edistää uusien sähköisen kaupankäynnin palveluiden ja sovellusten kehittämistä", toteaa KPN Mobilen Hollannin markkinointijohtaja Luc Maas.

KPN on Hollannin johtava operaattori, joka tarjoaa palveluitaan Hollannissa ja muissa Euroopan maissa yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa. Yhdessä saksalaisen E-Plussan kanssa perustettu KPN Mobile palvelee noin 8 miljoonaa eurooppalaista matkapuhelinasiakasta.

Käyttäen Nokian WAP-yhdyskäytävää, KPN aloitti kaupalliset WAP-palvelut ensimmäisten operaattoreiden joukossa Euroopassa. KPN valittiinkin innovatiivisimmaksi operaattoriksi Cannesin GSM-konferenssissa helmikuussa.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen