JAAKKO PÖYRY GROUP SAI VOIMALAITOSURAKAN THAIMAASTA

Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd., joka kuuluu Jaakko Pöyry Group -konserniin, on saanut 8.9 miljoonan euron arvoisen voimalaitossuunnittelu- ja -rakennusurakan ABB Alstom Powerilta. Electrowatt-Ekono vastaa 110 MW:n kaasukombivoimalaitoksen apuosastojen rakennus- ja asennustöistä. Laitos rakennetaan Amata Power Limitedin toimeksiannosta Nakornin teollisuuspuistoon Thaimaahan. Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd. toimittaa tämän paikallisen osuuden urakasta konsortiossa ABB Alstom Power (Thailand) Ltd:n kanssa.

Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd. vastaa apulaitteiden suunnittelusta ja paikallisesta hankinnasta, rakennustöiden suunnittelusta ja toteutuksesta sekä mekaanisten laitteiden ja höyryturbiinin asennuksesta.

Electrowatt-Ekono on Jaakko Pöyry Group -konsernin Energia -liiketoimintaryhmä. Electrowatt-Ekonon liikevaihto vuonna 1999 oli 140 miljoonaa euroa ja sillä on yli 1300 työntekijää noin 20 maassa. Jaakko Pöyry Group -konsernin liikevaihto vuonna 1999 oli noin 400 miljoonaa euroa ja sillä on noin 4500 työntekijää ympäri maailmaa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen