Jaakko Pöyry Group sai voimalaitosurakan Thaimaasta

Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd., joka kuuluu Jaakko Pöyry Group -konserniin, on saanut 8.9 miljoonan euron arvoisen voimalaitossuunnittelu- ja –rakennusurakan ABB Alstom Powerilta. Electrowatt-Ekono vastaa 110 MW:n kaasukombivoimalaitoksen apuosastojen rakennus- ja asennustöistä. Laitos rakennetaan Amata Power Limitedin toimeksiannosta Nakornin teollisuuspuistoon Thaimaahan. Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd. toimittaa tämän paikallisen osuuden urakasta konsortiossa ABB Alstom Power (Thailand) Ltd:n kanssa.

Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd. vastaa apulaitteiden suunnittelusta ja paikallisesta hankinnasta, rakennustöiden suunnittelusta ja toteutuksesta sekä mekaanisten laitteiden ja höyryturbiinin asennuksesta.

Electrowatt-Ekono on Jaakko Pöyry Group –konsernin Energia -liiketoimintaryhmä. Electrowatt-Ekonon liikevaihto vuonna 1999 oli 140 miljoonaa euroa ja sillä on yli 1300 työntekijää noin 20 maassa. Jaakko Pöyry Group –konsernin liikevaihto vuonna 1999 oli noin 400 miljoonaa euroa ja sillä on noin 4500 työntekijää ympäri maailmaa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen