Jaakko Pöyry Group ja paperX.com ovat solmineet konsultointisopimuksen

Jaakko Pöyry Consulting, joka on maailman johtava metsäteollisuuskonsultti ja osa Jaakko Pöyry Group –konsernia, ja paperX.com, Euroopan metsäteollisuuteen erikoistunut markkinapaikka, ovat 6.3.2000 solmineet konsultointisopimuksen. PaperX.com ylläpitää itsenäistä myyjien ja ostajien pörssiä Euroopan 50 miljoonan euron paperi- ja pakkausmarkkinoilla. PaperX.com käynnistää toimintansa kesällä vuonna 2000.

Viimeksi kuluneiden kahden kuukauden aikana Jaakko Pöyry Consulting on avustanut paperX.com:ia markkinapaikan suunnittelussa ja palvelukonseptin ja sen ostajille ja myyjille luoman lisäarvon määrittelyssä. Jaakko Pöyry Consulting toimittaa paperX.com:ille markkinatutkimustietoa ja tarjoaa jatkuvaa neuvontaa teknologia-asioissa, liiketoiminnan kehittämisessä ja toiminnan suuntaamisessa paperinostajien ja –myyjien tarpeiden mukaan.

Kommentoidessaan nyt julkistettua sopimusta Jaakko Pöyry Consultingin hallituksen puheenjohtaja Rainer Häggblom totesi: "Uskon, että paperX.com tuo todellista lisäarvoa kaikille Euroopan paperiteollisuuden piirissä toimiville yrityksille samalla kun se tarjoaa teollisuudelle todellisen kansainvälistymismahdollisuuden. Pörssin toimintaan osallistuvat yritykset voivat merkittävästi vähentää yhteistoimintansa kustannuksia ja parantaa toimitusketjun hallintaa. Markkinoiden lisääntyvä likviditeetti ja läpinäkyvyys parantavat teollisuuden yleistä tehokkuutta."

PaperX.com:in hallituksen jäsen Lars Åke Helgesson totesi: "Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme julkistaa tämän konsultointisopimuksen. Jaakko Pöyry Consulting on kiistaton johtaja maailmassa omalla alallaan ja yhtiön tietämys paperikaupasta on ainutlaatuista teollisuuden piirissä." PaperX.com:in toimitusjohtaja Bjarne Lie jatkaa: "Konsultointisopimus auttaa meitä suunnittelemaan juuri sellaisen järjestelmän, jonka teollisuus haluaa. Jaakko Pöyry Consultingin asiakassegmentointi ja paperiteollisuuden myynti- ja markkinointikustannusten aktiviteettipohjainen kustannusanalyysi on jo tuonut meille arvokasta tietoa toimintamme kehittämistä ajatellen."

Jaakko Pöyry Group on asiakas- ja teknologiaorientoitunut globaalisti toimiva konsultointi- ja suunnittelutoimisto, jolla on toimistoja yli 30 maassa. Sillä on kolme ydinosaamisaluetta: metsäteollisuus, energia ja infrastruktuuri & ympäristö. Konsernilla on 4500 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 400 miljoonaa euroa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen