KEMIRA CHEMICALS LISÄÄ NATRIUMPERKARBONAATTITUOTANTOAAN

Natriumperkarbonaatti, kauppanimeltään ECOX, on ympäristöystävällinen valkaisuaine, jota ensisijaisesti käytetään pesu- ja astianpesuaineissa. Natriumperkarbonaatti on vetyperoksidin jatkojaloste. Vetyperoksidi on osa Kemiran ympäristöliiketoimintaa ja Kemira Chemicals on viiden suurimman valmistajan joukossa maailmassa.

Natriumperkarbonaatti-investointi vahvistaa Kemiran asemia merkittävänä raaka-aineen toimittajana kansainväliselle pesuaineteollisuudelle. Se tukee myös Kemira Chemicalsin strategiaa, jonka mukaisesti kasvualueita ovat ympäristökemikaalit, vesiosaaminen ja kierrätys.

"Natriumperkarbonaatin päämarkkinat ovat Saksassa, Ranskassa, Isossa-Britanniassa, Belgiassa ja Hollannissa. Luonnollisesti seuraamme tarkkaan markkinoiden kehitystä myös muualla", sanoo SBU Industrial Chemicalsin johtaja Harri Kerminen.

Kemira Chemicals on osa Kemira-konsernia. Sen asiakkaita ovat pesuaineteollisuuden lisäksi sellu-ja paperiteollisuus ja muu teollisuus sekä kuntien ja teollisuuden vesien huolto. Liikevaihto vuonna 1999 oli EUR 697 miljoonaa.

Lisätietoja:

Kemira Chemicals Oy