Nokian GPRS-asiakkaat M1 Singapore ja Cable and Wireless HKT Mobile Services, Hong Kong tekivät maailman ensimmäisen onnistuneen GPRS-verkkovierailun

Nokian aasialaiset GPRS-runkoverkkoasiakkaat (General Packet Radio Service) M1 Singapore ja Cable and Wireless HKT Mobile Services, Hongkong ovat testanneet onnistuneesti GPRS-verkkovierailua (roaming). Kyseessä oli maailman ensimmäinen kahden operaattorin välinen GPRS-verkkovierailu.

Kokeilussa operaattorit muodostivat GPRS-runkoverkkojen välille turvallisen yhteyden virtuaalisen yksityisverkon (Virtual Private Network) ja Internetin avulla. Molempien verkkojen käyttäjät onnistuivat saamaan yhteyden GPRS-rajayhdyskäytäväelementteihin.

Molemmat runkoverkot ovat Nokian toimittamia. Kokeilun onnistuminen lujittaa entisestään Nokian johtavaa asemaa GPRS-markkinoilla.

Operaattoreille pakettikytkentäinen GPRS on tärkeä askel kohti kolmannen sukupolven matkapuhelinpalveluita, sillä se mahdollistaa jatkuvasti päällä olevan langattoman Internet- ja sähköpostiyhteyden. GPRS-verkkovierailun myötä operaattorit pystyvät tarjoamaan matkapuhelinkäyttäjille samat datapalvelut kaikkialla maailmassa.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen