INCAP ELECTRONICS SOPIMUKSEEN TAHTIKONEIDEN KOMPONENTTIEN VALMISTUKSESTA

Incap-konsernin elektroniikkaliiketoiminnan muodostava Incap Electronics Oy ja ABB-yhtiöihin kuuluva ABB Industry Oy ovat tehneet sopimuksen tahtikoneiden naparaudan valmistuksen liiketoiminnan kaupasta.

Tänään allekirjoitetulla sopimuksella ABB Industry Oy:n Tahtikoneet -divisioona ulkoistaa naparautojen valmistuksen Incap Electronics Oy:n hoidettavaksi. Sopimus noudattaa 17. päivänä helmikuuta 2000 julkistettua aiesopimusta. Incap Electronicsin strategian mukainen liiketoimintakauppa vahvistaa Incap Electronicsin asemaa elektroniikkateollisuuden sopimusvalmistajana ja syventää edelleen ABB:n ja Incap Electronicsin yhteistyötä.

Naparaudat ovat isojen sähkökoneiden merkittäviä komponentteja. Incap Electronics ottaa vastatakseen ABB Industry Oy:n puolivalmiste- ja komponenttitoimitukset ja jatkaa Helsingistä siirtyvää liiketoimintaa Vaasan tehtaalla. Sopimus koskee noin kymmentä ABB Industry Oy:n palveluksessa olevaa työntekijää, jotka harkintansa mukaan voivat joko jatkaa ABB Industryn palveluksessa tai heille tarjotaan mahdollisuus siirtyä Incap Electronicsin Vaasan tai Helsingin tehtaalle ns. vanhoina työntekijöinä. Liiketoimintakauppa työllistää ja laajentaa myös Incap Electronicsin yhteistyöverkostoa. Hankitun liiketoiminnan liikevaihto on noin kolme miljoonaa euroa.

Incap Electronics Oy:n liikevaihto oli viime vuonna 34,2 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli 427 henkilöä. Incap Electronicsilla on tällä hetkellä neljä tehdasta, joista Vuokatin ja Viron tehtaat ovat erikoistuneet elektroniikkavalmistukseen sekä Helsingin ja Vaasan tehtaat mekaniikkavalmistukseen.

Incap-konserni on elektroniikan ja huonekalujen sopimusvalmistaja. Konsernin liikevaihto vuonna 1999 oli 70,8 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä yhteensä 774.

Oulussa 21. maaliskuuta 2000

INCAP OYJ