Nokian yhtiökokouksen päätöksiä

Nokia Oyj:n 22.3.2000 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti vuodelta 1999 maksettavan osingon suuruudeksi 0,80 euroa osakkeelta. Osingonmaksun täsmäytyspäivä on 27.3.2000 ja Suomessa osinko maksetaan 4.4.2000.

Nokian hallituksen jäseniksi valittiin Paul Collins, Georg Ehrnrooth, Bengt Holmström, Jouko K. Leskinen, Jorma Ollila, Robert van Oordt, Vesa Vainio ja Iiro Viinanen.

Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti osakkeen nimellisarvon jakamisesta neljällä siten, että osakkeen uusi nimellisarvo on 6 senttiä. Kaupankäynti osakkeella, jolla on uusi nimellisarvo, alkaa 10.4.2000.

Lisäksi yhtiökokous hyväksyi hallituksen esityksen, että yhtiöllä on yhtiöjärjestyksen mukaan yksi varsinainen tilintarkastaja, jonka on oltava Keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastusyhteisö. Yhtiökokous valitsi PricewaterhouseCoopers Oy:n Nokian tilintarkastajaksi ja yhtiöllä ei ole enää lainkaan varatilintarkastajaa. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksestä myös muuttaa yhtiöjärjestystä siten, että tilintarkastajan toimikausi on tilikausi.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen esitykset hallituksen osakepääoman korotusvaltuutuksen, omien osakkeiden hankkimisvaltuutuksen ja omien osakkeiden luovutusvaltuutuksen uusimisesta. Hallitus valtuutettiin päättämään osakepääoman korottamisesta enintään 28,8 miljoonalla eurolla antamalla enintään 480 miljoonaa nimellisarvoltaan 6 sentin osaketta. Yhtiökokouksen hallitukselle antamat valtuutukset päättää omien osakkeiden hankkimisesta ja luovututtamisesta koskevat enintään 224 miljoonaa nimellisarvoltaan 6 sentin osaketta. Valtuutukset ovat voimassa enintään vuoden yhtiökokouksen päätöksestä.

Lisätietoja:

Nokia yhtymäviestintä