Telenor og spanske Grupo Godó oppretter katalogselskap i Spania

Tu Distrito tilsvarer den norske lokalkatalogen Ditt Distrikt, og vil bli utgitt i Barcelona, Madrid, Sevilla og Valencia, Spanias fire største byer. Dette innebærer en utvidelse av Telenor Medias nåværende virksomhet i Spania og vil posisjonere merkevaren Tu Distrito som en sterkere konkurrent i katalogmarkedet. I dag gir Telenor Media ut lokalkatalogen Tu Distrito i et opplag på ca. 4,5 millioner rundt i hele Spania. Bare i området Barcelona bor det over 4,6 millioner mennesker. Telenor Medias eksisterende virksomhet vil ikke berøres av dette.

- Et joint venture med Grupo Godó er svært interessant i forhold til vår andre virksomhet i Spania, og det kommer helt klart til å styrke vår posisjon i det spanske markedet, sier adm.dir. i Telenor Media, Peter Darpö.

Guías de Ciudad vil ha behov for opptil 50 selgere. Produksjon, IT, markedsføring og administrasjon vil håndteres av Telenor Media.

Grupo Godó er et familieeid selskap som har utgitt en av Spanias ledende aviser siden 1881. Selskapet har interesser innen dagsaviser, radio, TV, magasiner, Internett og kataloger rettet mot bedriftsmarkedet. I 1998 hadde selskapet omsetning på ca. 3 milliarder norske kroner og et resultat før skatt på ca. 300 millioner norske kroner. Selskapet har over 1.000 ansatte.