Nokia ja yhdysvaltalainen VoiceStream allekirjoittivat yli 3 miljardin markan GSM-sopimuksen

Nokia ja Yhdysvaltain suurin GSM-operaattori VoiceStream Wireless Corporation ovat allekirjoittaneet yli 3,1 miljardin markan (yli 500 miljoonan dollarin) GSM-sopimuksen. VoiceStream Wireless laajentaa merkittävästi GSM 1900 -verkkoaan ja palveluitaan ja tuo kuluttajille myös WAP-palvelut. Osana sopimusta Nokia toimittaa VoiceStreamille matkapuhelimia, mukaan lukien Nokia 7190 WAP-puhelimia. Toimitukset alkavat välittömästi.

Järjestelmätoimitukseen sisältyy GSM-runkoverkon ja GSM-radioverkon laitteita, mukaan lukien datapalveluita. Sopimukseen sisältyy sekä VoiceStreamin nykyisen verkon laajentaminen ja kehittäminen että verkon rakentaminen kokonaan uusille markkina-alueille. Lisäksi Nokia toimittaa runsaasti erilaisia asiakaspalveluita, mm. verkon suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä tukipalvelut.

"Olemme tyytyväisiä pitkäaikaiseen yhteistyöhömme Nokian kanssa. Verkkomme laajentaminen ja langattomien datapalveluiden tarjoaminen asiakkaillemme on osa strategista pitkän aikavälin liiketoimintasuunnitelmaamme", sanoo VoiceStream Wirelessin toimitusjohtaja Bob Stapleton.

"Olemme ylpeitä yhteistyöstämme VoiceStreamin kanssa, toivathan Nokia ja VoiceStream ensimmäisinä GSM-teknologian Pohjois-Amerikkaan vuonna 1995. Olemme vahvasti sitoutuneet VoiceStreamin verkon ja palveluiden kehittämiseen kohden langatonta tietoyhteiskuntaa", sanoo Nokia Networksin Amerikan toimintojen johtaja Jyrki Salo.

Olemme iloisia voidessamme toimittaa matkapuhelimia Yhdysvaltain suurimmalle GSM-operaattorille", sanoo Nokia Mobile Phonesin USA:n myynti- ja markkinointijohtaja Rich Geruson.

VoiceStream on Yhdysvaltain suurin GSM-operaattori ja kuuluu Pohjois-Amerikan GSM-allianssiin. Allianssin jäsenet tarjoavat GSM-palveluita yli 3 500 kaupungissa Yhdysvalloissa ja Kanadassa sekä kansainvälisiä palveluita.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen