Kemira Agro ja venäläinen Acron yhteistyöhön IVY-maissa ja Baltiassa

Sopimuksen allekirjoittivat JSC Acronin hallituksen puheenjohtaja O.V. Valters ja Kemira Oyj:n pääjohtaja Tauno Pihlava.

JSC Acron ja Kemira Agro Oy ovat tehneet yhteistyötä jo vuosien ajan. Kemira Agron yhtiöt Baltian maissa ovat JSC Acronin lannoitteiden tärkeä myynti- ja jakelukanava. Nyt solmittu sopimus vahvistaa entisestään yhteistyötä JSC Acronin valmistamien lannoitteiden markkinoimiseksi yhdessä Kemira Agron tuotteiden kanssa kasvavilla Baltian markkinoilla.

IVY-maissa yhteistyötä toteuttamaan on perustettu yhteisyritys JSC Kemikrona. Osapuolet edistävät yhdessä Kemira Agron lannoitteiden myyntiä Venäjällä ja tutkivat mahdollisuuksia perustaa vesiliukoisia puutarhalannoitteita valmistava tehdas.

Kemira Agro Oy on Euroopan suurimpia lannoitetuottajia. Liikevaihto vuonna 1999 oli 1 015 milj.euroa ja henkilöstön määrä noin 2 800.

JSC Acron on Venäjän suurin typpi- ja seoslannoitteiden valmistaja. Liikevaihto vuonna 1999 oli 293 milj. euroa ja liikevoitto 45 milj. euroa.

Lisätietoja: Kemira Agro Oy,
Toimitusjohtaja Risto Keränen