Net Insight skriver samarbetsavtal med ABB AG i Österrike

ABB AG kommer att sälja och installera Net Insights DTM (Dynamic synchronous Transfer Mode) utrustning och ge kundservice och support till nätverksoperatörer. För Net Insight betyder avtalet ett ytterligare steg i uppbyggnaden av ett globalt återförsäljarnät för bolagets produkter.

ABB AG är en komplett tjänsteleverantör av nätverk och tjänster för snabb, effektiv och tillförlitlig kommunikation. ABB AG erbjuder analys, projektledning, installation och support av kommunikationslösningar i Österrike och östeuropa.

Ing. Christian Bruckner, Business Manager Telekom Infrastruktur på ABB AG, meddelar: "Net Insights DTM produkter möjliggör för oss att bygga nätverk med hög kvalitet och hög kapacitet till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Kombinerat med ABB AGs kompetens och relationer med nätverksoperatörer i Österrike och östeuropa, kommer vi att ha ett mycket attraktivt erbjudande."

"Samarbetet med ABB AG är ett steg i rätt riktning mot att nå en starkare närvaro på marknaden genom strategiska internationella partners, säger Bengt Olsson, VD för Net Insight. "Vi värderar inte bara ABB AGs starka position i Österrike utan också deras närvaro i de östeuropeiska länderna, där utbyggnaden av fiberoptik kommit väldigt långt", tillägger Bengt Olsson.