Baltic Color sai Latvian ensimmäisen ympäristösertifikaatin

Sertifikaatin myönsi SFS-Sertifiointi Oy, joka totesi yrityksen ympäristönhallintajärjestelmän täyttävän EN ISO 14001 -standardin vaatimukset.

Tallinnassa toimiva, Tikkurila Paintsin ja Alcro-Beckersin yhteisesti omistama maalitehdas AS Baltic Color sai vastaavanlaisen ympäristösertifikaatin vuonna 1998 ensimmäisenä yrityksenä Virossa ja koko Baltiassa. Molemmat Baltic Colorin tuotantolaitokset ovat selkeästi edelläkävijöitä ympäristöasioissa Baltian teollisuudessa.

Sertifioidut ympäristönhallintajärjestelmät ovat luonnollinen jatko sertifioiduille laatujärjestelmille. Baltic Colorin Tallinnan tehdas sai ISO 9002 -laatusertfikaatin vuonna 1994 ja Riian tehdas vuonna 1996. Vilnassa Liettuassa toimivan myyntiyhtiön UAB Baltic Colorin laatusertifikaatti on vuodelta 1997.

Baltic Colorin palveluksessa Virossa, Latviassa ja Liettuassa on yhteensä noin 170 henkeä. Tallinnassa valmistetaan pääasiassa vesiohenteisia kauppa- ja rakennusmaaleja ja Riiassa liuoteohenteisia maalituotteita. Riiassa toimii myös Pohjois-Euroopan ainoa silikaattimaalitehdas. Tuotteiden markkinat ovat lähinnä Baltian maissa, Valko-Venäjällä ja Ukrainassa.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Visa Pekkarinen, Tikkurila Paints Oy