Nokia julkisti palvelut ja työkalut WAP-pohjaisten viihdesovellusten kehittämiseksi

Nokia julkisti torstaina Los Angelesissa, Yhdysvalloissa, Nokia Mobile Entertainment Service -konseptin, jonka avulla pelejä kehittävät yritykset ja Internet-pelejä julkaisevat yhtiöt voivat toteuttaa WAP-puhelimilla käytettäviä viihdepalveluita. Nokia Mobile Entertainment Service avaa näin WAP-sovelluksille uuden toiminta-alueen.

Kuluttajille WAP-viihde tulee matkapuhelinoperaattorien kautta. “Nokia Mobile Entertainment Servicen ansiosta operaattorit voivat tarjota ajanvietettä vaikkapa sellaisille WAP-puhelinten käyttäjille, jotka ovat jo tottuneet pelaamaan Internet-pelejä tietokoneella", kertoo johtaja Pertti Lounamaa Nokia Internet Communications -yksiköstä.

Nokia arvioi, että vuoden 2003 loppuun mennessä Internetiä käytetään useammin langattomalla päätelaitteella -- esimerkiksi WAP-puhelimella -- kuin henkilökohtaisella tietokoneella. Samalla mobiilien viihde- ja pelipalveluiden uskotaan kehittyvän yhdeksi suurimmista uusista liiketoiminta-alueista.

“Kun Internet tulee joka taskuun, myös langattomat viihdepalvelut tarjoavat suuret menestymisen mahdollisuudet niin pelien kehittäjille kuin Internet-pelitaloillekin", Lounamaa sanoo.

Nokia Mobile Entertainment Service nopeuttaa ja yksinkertaistaa WAP-pohjaisen vuorovaikutteisen viihteen toteuttamista. Ohjelmistokehittäjille Nokia tarjoaa monipuoliset työkalut ja tukipalvelut, joiden ansiosta sekä viihdesovellusten tekeminen että markkinoilletuonti on helppoa. Työkaluilla voidaan muun muassa toteuttaa pelit useamman pelaajan kesken, ja soveltaa käyttäjätietojen varmistamiseen liittyviä toimintoja.

Lisätiedot:

Nokia Internet Communications