METSO TOIMITTAA SUUREN PÄÄLLYSTYSLINJAN ASIA PULP AND PAPERILLE

Metso-konsernin kuitu- ja paperiteknologian liiketoiminta-alue Valmet on saanut suuren off machine -päällystyslinjan uusintatilauksen Asia Pulp and Paper Co, Ltd:ltä (APP) Gold East Paper Jiangsun Dagangin tehtaalle Kiinaan. Uusi linja aloittaa tuotannon kesällä 2001.

Toimitus sisältää off-machine -päällystyskoneen, jossa on neljä päällystysasemaa. Tilaukseen sisältyy lisäksi kaksi välirullainta, kaksi monitelakalanteria, kaksi pituusleikkuria, jälkileikkuri, pulppereita ja oheislaitteita. Myös instrumentointi, asennus, käynnistyksen valvonta ja koulutus sisältyvät toimitukseen.

Valmet toimitti Dagangin kaksoispäällystetyn hienopaperin päällystyslinjan numero 1, joka on maailman suurin off-machine –päällystys- ja jälkikäsittelylinja. Linja numero 1 käynnistyi keväällä 1999 ja silloisen tilauskokonaisuuden lopullinen arvo nousi lähes 120 miljoonaan euroon. Linjan käynnistyksen jälkeen APP on päättänyt lisätä päällystetyn paperin kapasiteettiaan ja tilaa nyt toisen samanlaisen päällystyslinjan.

Metso-konsernin kuitu- ja paperiteknologian liiketoiminta-alue Valmet on maailman johtava sellu-, paperi-, jatkojalostus- ja levyteollisuuden tekniikan, järjestelmien ja laitteiden toimittaja. Liiketoiminta-alueen liikevaihto oli 1,7 miljardia euroa vuonna 1999 ja henkilöstön määrä noin 10 600.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson liiketoiminta-alueet ovat kuitu- ja paperiteknologia, automaatio- ja säätöteknologia sekä koneteknologia. Vuonna 1999 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 23 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.