Telenor og IBM/Lotus lanserer IntraWAP: Intranett på mobilen

Selskapene har samarbeidet siden mars i år, og løsningen har gjennomgått en vellykket pilotfase de siste ukene, og øker ytterligere nytteverdien av WAP.

Gjennom brannmuren
IntraWAP-løsningen som Telenor Mobil, IBM Norge og Lotus Norge har utviklet, gjør det mulig å ta seg gjennom brannmuren og inn på bedriftens intranett uten at dette går på bekostning av sikkerheten. Du kan både lese e-post som er sendt til adressen på jobben, og bruke kalenderfunksjonen på PC-en din.

Gode erfaringer
Siden midten av mai har shippingselskapet UECC i Grimstad brukt IntraWAP med gode resultater.
– Vi har lenge sett etter en erstatning for vår bruk av bærbare PC-er. Det som virket mest forlokkende med IntraWAP, var muligheten til å lese og skrive e-post på samme måte som på PC-en på kontoret. Responsen blant dem som har testet IntraWAP er veldig positiv. Nå trenger vi ikke ekstrautstyr i det hele tatt for å kommunisere via e-post, sier IT-sjef Odd Lasse Worum i UECC.

Neste generasjons løsninger
– Vi er glade for å kunne samarbeide med Telenor Mobil om levering av den første Domino Everyplace-portalen IntraWAP til UECC. Denne komplette løsningen gjør bedrifter i stand til å øke produktiviteten ved hjelp av trådløs kommunikasjon. Ved å integrere Domino Everyplace i IntraWAP-løsningen, er vi i stand til å tilby kunnskapsbaserte tjenester for mobile brukere. Med dette beviser Lotus at vi kan levere neste generasjons løsninger for meldingshåndtering og samarbeid, sier Morten Strand, leder av Lotus Wireless Division i Europa.

I verdenstoppen
– Vi har hatt et godt samarbeid med IBM og Lotus, og er glade over å ha fått til en løsning som innebærer et stort skritt i utviklingen av mobilt internett. Dette viser at vi i Norge og Norden ligger langt fremme på dette området, og vi er stolte over å hevde oss i et marked i rask utvikling. Med IntraWAP tar vi en sterk posisjon innenfor området mobilt internett, sier ass. informasjonssjef Esben Tuman Johnsen i Telenor Mobil.