Nokia toimittaa WAP-ratkaisun Suomen 2 G:lle

Nokia ja Suomen kolmas valtakunnallinen GSM-operaattori Suomen 2 G ovat allekirjoittaneet sopimuksen WAP-ratkaisun toimittamisesta Suomen 2 G:lle.

Nokia toimittaa Suomen 2 G:lle Nokia Artus -tuoteperheeseen kuuluvat WAP- sekä teksti- ja kuvaviestiratkaisut, jotka mahdollistavat Internet-pohjaisten palveluiden luomisen Suomen 2 G:n asiakkaille.

"Valitsimme Nokian WAP- sekä teksti- ja kuvaviestiratkaisujen toimittajaksi, koska halusimme yhden toimittajan, jolta saamme kokonaisratkaisun näiden palvelujen luomiseen. Tavoitteemme on tuoda asiakkaidemme ulottuville edistyksellisiä ja houkuttelevia langattomia datapalveluita heti verkkomme avautuessa", sanoo Suomen 2 G:n toimitusjohtaja Seppo Hänninen.

"Olemme iloisia Suomen 2 G:n valinnasta. Suomen 2 G on yhdessä Suomen 3 G:n kanssa vahvasti sitoutunut myös kolmannen sukupolven matkaviestintään, jossa monipuoliset palvelut ovat keskeisiä. Sen vuoksi on tärkeää aloittaa datapalvelujen kehittäminen varhaisessa vaiheessa. Menestyminen niissä on Suomen kehittyneillä markkinoilla tärkeää", toteaa Nokia Networksin aluejohtaja Juhani Koivula.

Suomen 2 G Oy perustettiin syksyllä 1999 tavoitteenaan luoda perusta kolmannen sukupolven matkaviestintoiminnoille. Keväällä 1999 Liikenneministeriö oli myöntänyt Suomen 3 G Oy:lle kolmannen sukupolven matkaviestinnän toimiluvan. Suomen 2 G Oy sai Liikenneministeriön myöntämän kolmannen valtakunnallisen GSM luvan 27.1.2000 ja sen GSM-verkon rakentaminen on käynnistynyt. Suomen 2G:n omistavat 36 suomalaista puhelinyhtiötä omistavat ja operoivat jo nyt matkapuhelinverkkoja toimialueillaan ympäri Suomen.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen