Ny service-rigg kontrakt til ProSafe i Nordsjøen

Safe Rigs AS, et heleid datterselskap av ProSafe ASA, har mottatt hensiktsmelding for levering av flotelltjenester til Phillips Petroleum Company United Kingdom Limited på Judy feltet i britisk sektor av Nordsjøen.

Kontrakten, som har en varighet på 42 dager eksklusive mobilisering og demobilisering, har forventet oppstart i månedsskiftet april/mai 2001, og omfatter støtte til modifikasjonsprogrammet på Judy plattformen. Kontrakten inkluderer også en opsjon på å tilby samme tjenester i forbindelse med installasjon og uttesting av Jade plattformen etter at oppdraget på Judy er utført. Kontrakten vil bli utført av Polycrown. Kontraktsverdien for den faste perioden forventes å utgjøre i størrelsesorden GBP 3 mill, eksklusive anker-håndtering og catering.

ProSafe ASA, som består av forretningsområdene Offshore Support Services, Offshore Drilling & Related Services og Technology & Engineering, er størst innenfor plattformboring på norsk sokkel, og er verdens ledende operatør av halvt-nedsenkbare service-rigger, der selskapet i dag eier 6 av verdens totalt 8 enheter. Selskapet innehar i tillegg ledende posisjoner innenfor utstyr knyttet til borevæske-prosessen og offshore fabrikasjon, gjennom datterselskapene Procon Engineering og Consafe Engineering.

Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS.

Tananger, 4. august 2000