KG Telecom ottaa käyttöön kaupallisen GPRS-verkon Taiwanissa

Taiwanilainen operaattori KG Telecom on ottanut käyttöön kaupallisen, täysin standardin mukaisen GPRS-verkon. Käyttöönotto tapahtui neljän kuukauden kuluessa siitä, kun Nokia ja KG Telecom olivat saaneet GPRS-runkoverkon asennuksen valmiiksi.

Nokian GPRS-järjestelmä on lopullisen SMG31-standardin mukainen, mikä takaa täyden yhteensopivuuden muiden valmistajien laitteiden kanssa ja mahdollistaa yhteisliikennöinnin eri operaattoreiden verkkojen välillä. Eri maiden operaattoreiden välinen yhteisliikennöinti on perusvaatimus tulevaisuuden langattomien Internetin palvelujen toteutukselle.

KG Telecom on Taiwanin johtava operaattori ja voi nyt tarjota GPRS-palveluja 2,8 miljoonalle tilaajalleen. Pakettivälitteisten GPRS-palveluiden tarjoamisen aloittaminen varhaisessa vaiheessa on tärkeää operaattoreiden valmistautuessa seuraavan sukupolven palveluihin.

Nokia on johtava GPRS-järjestelmän toimittaja ja kehittäjä. Nokian GPRS-järjestelmiä on toimitettu lähes 50 operaattorille Euroopassa, USA:ssa, Kiinassa ja muualla Aasiassa. Nokian GPRS-järjestelmä on SMG31 -standardin mukainen ja tukee avoimia rajapintoja kaikkiin asiakas- ja laskutusjärjestelmiin.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks