Nokia asentaa maailman ensimmäisen WAP-ratkaisun TETRA-verkkoon

Nokia on kehittänyt maailman ensimmäisenä WAP-ratkaisun (Wireless Application Protocol) ammattikäytössä oleviin digitaalisiin TETRA-radiopuhelinverkkoihin. WAP-palvelu on kehitetty yhteistyössä Helsingin Energian ja Tekla Oyj:n kanssa, ja se tulee käyttöön Helsingin Energian HelenNet-TETRA-verkossa.

TETRA-verkoissa toimiva WAP-ratkaisu tuo ammattikäyttäjille uuden dataviestintätavan. Se mahdollistaa reaaliaikaisen suoran yhteyden erilaisiin asiakas- ja teknisiin tietokantoihin. Helsingin Energian huoltohenkilöstö saa sen avulla yhteyden laajaan tietokantaan, mikä helpottaa ja tehostaa työskentelyä kentällä.

Helsingin Energia on monipuolinen energia-alan palveluyritys, jonka liiketoiminta-alueita ovat sähkön myynti, energiantuotanto ja -hankinta, kaukolämpötoiminta ja sähköverkkotoiminta.

Tekla Oyj on mallipohjaisten, operatiivisten ohjelmistojen johtavatoimittaja maailmassa. Yhtiön kehittämiä X-tuoteperheen ohjelmistoja käytetään rakentamisessa, energianjakelussa, julkisella ja infocom-sektorilla.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks