Nye kontrakter til ProSafe

Ocean Oil har tildelt Safe Rigs kontrakt for bruk av Safe Regency på Cantarell feltet i Mexico. Kontrakten, som er en bareboat kontrakt, har en varighet på 768 dager med oppstart 24. november 2000. Safe Regency er i dag på kontrakt med Ocean Oil frem til oppstart av den nye kontrakten. Verdien av den nye kontrakten utgjør kr 240 mill.

Ocean Oil har samtidig forlenget kontrakten for bruk av Safe Jasminia på Cantarell feltet med ytterligere 113 dager. Verdien av forlengelsen av denne bareboat kontrakten utgjør kr 38 mill.

ProSafe ser på disse kontraktstildelingene som nok en bekreftelse på selskapets sterke posisjon i Mexicogulfen, hvor det forventes høy aktivitet de kommende år. Selskapet ser videre på forlengelsen av kontrakten for Safe Jasminia som viktig for å sikre riggen kontinuerlig arbeid frem til nye behov materialiseres.

ProSafe har i løpet av den siste måneden vunnet kontrakter til en verdi av mer enn kr 1,1 milliarder, og ser på disse kontraktstildelingene som en bekreftelse på selskapets sterke posisjon innen konsernets hovedsatsingsområder Offshore Support Services og Offshore Drilling & Related Services.

ProSafe er notert på Oslo Børs med tickerkode PRS.