Nokia ja japanilainen J-Phone Communications sopivat 3G-verkkotoimituksista

Nokia ja japanilainen J-Phone Communications Company ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmannen sukupolven WCDMA-verkkotoimituksista. Nyt solmittu sopimus vahvistaa Nokian läpimurron Japanin tietoliikenneverkkomarkkinoilla.

"Valitsimme Nokian kolmannen sukupolven radioverkkoinfrastruktuurin, koska se perustuu avoimeen standardiin ja avoimiin rajapintoihin, jotka ovat välttämättömiä kaupallisten WCDMA-palveluiden toteuttamiseksi monitoimittajaverkoissa", sanoo Japan Telecomin pääjohtaja Koichi Sakata.

"Tämä sopimus vahvistaa Nokian aikaisen tulon Japanin 3G-infrastruktuurimarkkinoille. Olemme iloisia J-Phone Communicationsin kanssa nyt solmitusta sopimuksesta ja tavoitteemme on rakentaa vahva yhteistyösuhde yritysten välille", toteaa Nokian IP Mobility Networks -divisioonan johtaja J.T. Bergqvist.

J-Phone ryhmä sai lisenssin kolmannen sukupolven palveluihin heinäkuussa. Ryhmä voi aloittaa kolmannen sukupolven palvelut vuoden 2001 jälkimmäisen puoliskon aikana. J-Phone ryhmä on Japanin kolmanneksi suurin PDC-operaattori, ja sillä on 8 miljoonaa matkapuhelinasiakasta.
J-Phone Communications Company on J-Phone-ryhmän emoyhtiö, jonka omistavat Japan Telecom sekä BT ja Vodafone/Airtouch.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks