Nokia julkisti Nokia Activ –ohjelmistotuotteet langattomia yrityssovelluksia varten

Nokia julkisti tänään uuden ohjelmistoperheen, Nokia Activ Software Suiten, jonka avulla yritykset voivat kehittää entistä tehokkaampia langattomia ratkaisuja erilaisia liiketoimintojaan varten. Nokia Activ Software Suite sisältää uuden sukupolven WAP-palvelinalustat sekä valikoiman innovatiivisia ohjelmistotuotteita.

Yksi merkittävimmistä uutuuksista on maailman ensimmäinen WAP Push –toiminto, Nokia Activ Alert, joka mahdollistaa henkilökohtaisten palveluiden kehittämisen WAP-päätelaitteisiin. Käyttäjät voivat tilata automaattisesti puhelimiinsa esimerkiksi määrittelemänsä aihe-alueen uutisia, tietoja ja tarjouksia kiinnostavista tuotteista sekä muita palveluita.

Nokia Activ Software Suite sisältää myös Nokia Activ Security –turvallisuustoiminnon, jonka ansiosta WAP-pohjainen tiedonsiirto sujuu mahdollisimman riskittömästi ja turvallisesti. Nokia Activ Office puolestaan mahdollistaa toimistosovellukset, esimerkiksi sähköpostin ja kalenterin käytön WAP-päätelaitteella. Nokia Activ ID –toiminnolla onnistuvat puhelinnumeron tunnistukseen perustuvat henkilökohtaiset WAP-palvelut.

Nokia Activ Software Suite toimii kaikissa keskeisissä matkapuhelinverkkostandardeissa, joita ovat muun muassa GPRS, GSM, CDMA, TDMA ja CDPD.

"Langattomat ratkaisut tuovat uuden ulottuvuuden sekä sähköiseen kaupankäyntiin että muihin yritystoimintoihin. Nokia Activ Software Suite –ohjelmistoperhe on turvallinen investointi, jonka ansiosta yritykset saavat itselleen merkittävän kilpailuedun näillä nopeasti kehittyvillä markkinoilla", toteaa johtaja Pertti Lounamaa Nokia Internet Communications –yksiköstä.

Nokia Activ Software Suite sisältää kolme uuden sukupolven WAP-palvelinohjelmistoa, jotka perustuvat Nokian testattuun ja palkittuun WAP Server –teknologiaan. Lähes 100 000 käyttäjää on ladannut Nokia WAP Server -ohjelmiston verkosta sen jälkeen, kun se julkistettiin marraskuussa 1999. Suurin yksittäinen asiakasryhmä ovat pankit, jotka tarjoavat asiakkailleen turvallisia langattomia palveluita esimerkiksi tilienhallinnassa ja osakekaupassa.

Uusista palvelinalustoista Nokia Activ Server 2.0 Enterprise Edition on tarkoitettu suurille käyttäjäryhmille tarjottavia palveluita varten, ja Nokia Activ Server 2.0 Professional Edition sopii esimerkiksi suurten yritysten sisäisiin langattomiin ratkaisuihin, pienille ja keskikokoisille yrityksille sekä ohjelmistokehitykseen. Molemmat palvelinohjelmistot toimivat Windows NT-, HP-UX- ja Solaris-ympäristöissä. Palvelinvalikoimaan kuuluu myös Nokia Activ Integration Server, joka voi tukea jopa kymmenien miljoonien asiakkaiden palveluita.

Nokia Activ Software Suiten toimitukset alkavat seuraavasti:

- Nokia Activ Professional Edition on saatavilla välittömästi Windows NT-ympäristöihin
- Nokia Activ Enterprise Editionin toimitukset alkavat viimeistään maaliskuussa 2001
- Nokia Activ Integration Server on saatavilla välittömästi pilottiasiakkaille
- Nokia Activ Alertin testiversio tulee saataville marraskuun aikana, ja varsinaiset toimitukset alkavat viimeistään maaliskuussa 2001.

Lisätietoja antaa:
Nokia Internet Communications, Viestintä