Benoeming CEO bij Ahold in Polen

Zaandam, 18 december 2000 - De Raad van Bestuur van Koninklijke Ahold heeft de heer J.E.Q.M. Boelen met ingang van 8 januari 2001 benoemd tot President en CEO van Ahold Polska. Jacquot Boelen volgt de heer Geoffrey Adams op, die sinds eind 1999 aan de activiteiten op interim basis leiding heeft gegeven.

Boelen (40) werkt momenteel in Polen als landenmanager van de hypermarktketen Real, eigendom van de Duitse onderneming Metro AG. Eerder werkte hij als Director Operations van Makro Polen. Daarvoor was hij ondermeer werkzaam als Managing Director voor Bata Nederland en België. Boelen rapporteert aan Jan Andreae, lid Raad van Bestuur van Koninklijke Ahold, verantwoordelijk voor de activiteiten in Europa. Hij is getrouwd en heeft twee kinderen.

Geoffrey Adams
Geoffrey Adams heeft de functie van President en CEO Ahold Polska op interim basis vervuld. Gedurende zijn periode heeft de onderneming aanzienlijke groei gerealiseerd door ondermeer de opening van zes hypermarkten, voor het merendeel in Warschau, en de opening van vele supermarkten. Tevens gaf Adams de organisatie een nieuwe structuur om in de komende jaren aanzienlijke groei te kunnen realiseren.