DEF 1994 A/S beslutter betalingsstandsning

DEF 1994 A/S, et 100%-ejet datterselskab af FLS Industries A/S, har idag meddelt Sø- og Handelsretten, at selskabet har besluttet at anmelde betalingsstandsning, indtil der foreligger en afgørelse i DEF 1994 A/S' verserende appelsag i Højesteret om erstatningsansvar, hvilket vil ske inden årets udgang.

Beslutningen om betalingsstandsning er truffet på baggrund af, at der parallelt med den verserende appelsag ved Højesteret er opstået usikkerhed om udfaldet af en udenlandsk voldgiftsag, der kan bevirke, at DEF 1994 ikke vil være i stand til af egne midler at dække alle sine kreditorer, såfremt den for Højesteret verserende appelsag om tagplader solgt i Danmark ikke falder ud som selskabet forventer. På denne baggrund har bestyrelsen i selskabet fundet det rigtigst at anmelde betalingsstandsning, indtil Højesterets domsafsigelse foreligger.

Selskabet DEF 1994 A/S, som hverken producerer eller sælger tagplader, har som formål at afvikle de forpligtelser, der vedrører Dansk Eternit-Fabrik A/S' aktivitet frem til d. 31. December 1994. Efter denne dato er Dansk Eternit-Fabrik A/S' aktiviteter overtaget af Dansk Eternit A/S.

Betalingsstandsningen vil ikke få nogen indvirkning for kunderne og medarbejderne i den operative virksomhed Dansk Eternit A/S.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.