Jaakko Pöyry Group valittu Myllykoski Continentalin uuden paperikonelinjan pääsuunnittelijaksi

Jaakko Pöyry Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Group –konsernin Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmään, on saanut Myllykoski Continental Groupilta toimeksiannon Saksaan rakennettavan uuden sanomalehtipaperikoneen pääsuunnittelusta. Toimeksiantoon kuuluu täydellinen laitossuunnittelu sekä asennusvalvonta- ja käyttöönottopalvelut. Toimeksianto kattaa myös MODE-tehdasmalliin perustuvan käynnissäpidon WebPub-tiedonjulkaisujärjestelmän, ProElina-suunnittelujärjestelmän ja tehdasympäristön reaaliaikaisen Internet-teknologiaan perustuvan CamC-valvontasovelluksen. Suunnittelusopimuksen kokonaisarvo on noin 11 miljoonaa euroa.

Myllykoski Continentalin investointihankkeeseen kuuluu uusi siistaamo, jätepaperivarasto, paperikone jälkikäsittelyineen, paperivarasto ja liitynnät olemassa oleviin laitoksiin. Uuden tuotantolinjan kapasiteetti on 280 000 tonnia vuodessa. Se otetaan käyttöön vuoden 2002 kolmannella vuosineljänneksellä.

Saatu toimeksianto on jatkoa Myllykoski Continental Groupin ja Jaakko Pöyry Oy:n aikaisemmin toteuttamalle kolmelle siistauslaitokselle ja yhdelle paperikoneprojektille.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen