Nokia Activ Signet – turvallinen langattoman kaupankäynnin ratkaisu yrityksille

Nokia julkisti tänään yritysasiakkaille, kuten pankeille ja rahoituslaitoksille, tarkoitetun turvallisen ja helppokäyttöisen langattoman kaupankäynnin Nokia Activ Signet -ratkaisun, joka mahdollistaa sähköisen allekirjoituksen, elektronisen hyväksynnän sekä langattoman yhteyden luottamukselliseen tietoon.

"Nokia on johtavia langattoman Internetin ratkaisujen toimittajia rahoituslaitoksille. Nokia Activ Signet -ratkaisu tukee asiakkaitamme, jotka haluavat kehittää uusia ja helppokäyttöisiä palveluita omille asiakkailleen. Nokia Activ Signet perustuu avoimiin standardeihin, kuten PKI (Public Key Infrastructure) ja mahdollistaa siten aikaisempien investointien hyväksikäytön. Nokian tavoitteena on tulla johtavaksi turvallisuusohjelmistojen toimittajaksi pankki- ja rahoitusalalle", sanoo myynti- ja markkinointijohtaja Jukka Riivari Nokia Networksistä.

Nokia toimittaa ratkaisuja asiakkaille Nokia Activ Signet -jälleenmyyjien kautta. Auktorisoituja järjestelmäintegraattoreita maailmanlaajuisesti ovat Accenture ja HP, sekä alueelliset jälleenmyyjät, kuten Nocom Skandinaviassa.

Nokia Activ Signet -ratkaisu mahdollistaa turvallisen langattoman kaupankäynnin ja langattomat pankkipalvelut. Ratkaisu perustuu avoimiin standardeihin, kuten Wireless Public Key Infrastructure, johon WAP 1.2:n turvallisuusominaisuudet perustuvat. Nokia Activ Signet tukee WIM (Wireless Indentity Module) -modulilla varustettuja WAP 1.2 -standardin mukaisia puhelimia.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks