Nokia ja Internet Security Systems (ISS) laajentavat yhteistyötään

Nokia ja Internet Security Systems (ISS) ovat uudistaneet sopimuksensa tietoturva-alan yhteistyöstä. Sopimuksen perusteella ISS vastaa RealSecure(TM) for Nokia -tietoturvaratkaisun ohjelmistokehityksestä ja Nokia laitteistoista. Yritykset aikovat jatkaa ratkaisun kehittämistä ja toteuttaa lisäksi yhteisiä markkinointi- ja koulutushankkeita.

RealSecure(TM) for Nokia on tehokas, edullinen ja helposti asennettava tietoturvaratkaisu, joka tunnistaa tietoverkkoihin ja -järjestelmiin suunnatut murtautumisyritykset. Ratkaisun avulla verkon liikennettä voidaan jatkuvasti tarkkailla ja mahdolliset tunkeutumiset estää. Huhtikuussa julkistettu versio, RealSecure for Nokia 5.0, on nyt saatavilla myös Suomessa.

RealSecureTM for Nokia sopii Nokia IP330-, IP440-, IP530- ja IP650-verkkoturvalaitteisiin. ISS suosittelee Nokian IP-laitteistoja parhaina alustoina sekä palomuureille että tunkeutumisyritysten havainnointiin tarkoitetuille ohjelmistoilleen.

Nokia
Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa virtuaaliset yksityisverkot (VPN), IP-verkkoturvaratkaisut sekä www-yhteyksien suojaamiseen tarkoitetut Secure Socket Layer (SSL) Accelerator -kiihdytinlaitteet. www.nokia.com/internet/emea

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matka-puhelin-, kiinteiden ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Internet Security Systems (ISS)

Internet Security Systems on johtava Internet-tietoturvajärjestelmien toimittaja, palveluntarjoaja, konsultti ja kouluttaja. Yrityksellä on maailmanlaajuisesti yli 8000 asiakasta, joihin lukeutuvat muun muassa Yhdysvaltojen suurimmat pankit ja tietoliikenneyritykset. ISS on perustettu vuonna 1994, ja se toimii Yhdysvaltojen lisäksi Aasiassa, Australiassa, Euroopassa, Etelä- Amerikassa ja Lähi-idässä. Www.iss.net

Lisätietoja antaa:

Nokia Internet Communications