METSO TOIMITTAA OLKILASTULEVYTEHTAAN KIINAAN

Metso toimittaa täydellisen lastulevytehtaan Sichuan Guodong Construction Co., Ltd:lle Chengduun, Kiinaan. Toimitettava prosessi käyttää raaka-aineenaan vehnän olkea ja parantaa ilmanlaatua vähentämällä jäteoljen polttoa. Toimitettava ratkaisu on ensimmäinen laatuaan Kiinassa. Toimituksen arvo on noin 13 miljoonaa euroa ja se ajoittuu vuoden 2002 alkuun.

Toimitus sisältää lastulevytehtaan prosessisuunnittelun, kaikki prosessin päälaitteet, prosessiautomaation ja asennusvalvonnan. Levytehdas käyttää raaka-aineenaan vehnän olkea, joka on tähän asti ollut hyödytöntä jätettä ja hävitetty polttamalla. Tehtaan vuosikapasiteetti on 50 000 m3.

Laitteet toimitetaan Metso Panelboardin Nastolan ja Hannoverin yksiköistä.

Sichuan Guodong Construction Co., Ltd on paikallisesti merkittävä rakennusyritys, jolla on myös omaa rakennusainetuotantoa. Rakennettava tehdas valmistaa rakennus- ja huonekaluteollisuuden lastulevyä.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin kuitu- ja paperiteknologian liiketoiminta-alue Metso Paper on maailman johtava sellu- ja paperiteollisuuden sekä jatkojalostus- ja levyteollisuuden tekniikan, järjestelmien ja laitteiden toimittaja. Metson muita ydinliiketoimintoja ovat kiven ja mineraalien käsittelyä harjoittava Metso Minerals sekä automaatio- ja säätöteknologian osaaja Metso Automation. Vuonna 2000 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 22 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.