SEB ger elmarknaden verktyg för enklare valutaaffärer på nätet

SEB Merchant Banking öppnar i dag en informationssida på nätet som underlättar för elbolag och andra aktörer på elmarknaden att hantera valutarisken i samband med affärer av el.

Informationen är öppen för cirka 500 elbolag med 1 600 användare, vilka använder Montel Internet Service. Priserna för respektive valutor är anpassade efter elmarknadens specifika produkter och tidsperioder och uppdateras i realtid varje dag.

Kunderna får vidare via länkar till SEB tillgång till analyser och annan information som ger underlag och underlättar för beslutstagande. Kunderna får också personlig rådgivning i valutafrågor från SEB-rådgivare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo.

Dessutom kan företagen på ett enkelt och överskådligt sätt göra sina valutaaffärer via Trading Station, en elektronisk handelsplats som i dag har 2 000 bolagskunder med 3 400 användare i Europa, Asien och USA. Cirka 50 procent av SEB:s samtliga valutaaffärer i Sverige sker i dag via Trading Station.

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Lundberg, SEB Merchant Banking, telefon 08-506 230 84
Per Gissler, SEB Merchant Banking, telefon 08-506 231 94