Net Insight levererar pilotnät till Allied Telesyn

Allied Telesyn stärker sitt partnerskap med Net Insight och beställer nätverksutrustning för utbyggnaden av fyra pilotnät.

- Det här är ett betydande steg i vårt OEM-partnerskap med Allied Telesyn. Deras starka engagemang som partner och deras satsning på marknadsföring av Net Insights produkter börjar nu generera affärer, säger Bengt Olsson, VD, Net Insight.

De första pilotnäten kommer att installeras i fyra olika länder runt om i Europa. Installation kommer främst att göras i så kallade Multi-Tenant Units (MTU:s), såsom kontorskomplex och så kallade business parks.

- Vi ser en ökande efterfrågan på flexibla nätverkslösningar som klarar integration av fler tjänster, såväl paket- som PDH-baserad trafik, och som därmed kan möta varierande användarbehov. DTM-tekniken erbjuder intelligent resurshantering tillsammans med garanterad tjänstekvalitet för alla användare. Det gör den mycket väl lämpad för MTU-marknaden, säger Paul Easto, Senior VP Telecoms Business Development, Allied Telesyn.

DTM-plattformen gör det möjligt att transportera data och video över IP mellan ett stort antal virtuella lokala nät (VLAN) med bibehållen 100 procents tjänstekvalitet. Den integrerar också PDH-tjänster, såsom telefoni, i samma infrastruktur. Resurser kan tilldelas under drift, vilket gör lösningen flexibel och mycket väl anpassad för implementation i en snabbrörlig affärsmiljö. Operatörer kan allokera bandbredd och driftsätta tjänster på begäran, vilket gör det möjligt att leverera nätkapacitet som nära följer förändringar i slutkundernas behov.