Gratis ISDN Turbo fra Telenor

ISDN Turbo tilrettelegges av Telenor Internett. Det betyr at kundene ikke trenger å gjøre noen endringer i sitt brukerutstyr. Både privat- og bedriftskunder som har Internett-tilgang via ISDN grunntilknytning, vil kunne nyte godt av denne tjenesten. Kundene vil oppleve at det blir inntil 100% raskere å surfe på Internett enn det som er vanlig med ISDN i dag.

For å kunne tilby ISDN Turbo, komprimerer Telenor Internett de datamengdene som kunden henter fra Internett. Den opplevde hastighetsøkningen vil variere avhengig av om informasjonen som lastes ned fra Internett er sterkt komprimert fra før. E-post og tekstfiler vil kunne lastes ned dobbelt så raskt som tidligere, mens nedlasting av bilder, grafikk og musikkfiler, som allerede er komprimert, ikke i samme grad vil kunne oppnå en sterk hastighetsøkning. Totalt sett betyr dette imidlertid at kunder over hele landet vil oppleve et langt raskere Internett, selv om kunden ikke får større faktisk båndbredde.

"Norge er tidlig ute med å introdusere ISDN Turbo. Tjenesten tilbys fra før kun i Tyskland og Danmark. Vi synes det er ekstra hyggelig at vi nå kan tilby dette til norske Internett-brukere," sier administrerende direktør Knut Haakon Nilsen i Telenor Internett.