Genie ja Nokia toimittavat yhteistyössä langattomia pelejä Genien asiakkaille

British Telecomin langattoman Internetin liiketoimintayksikkö Genie ja Nokia ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Nokia toimittaa langattomia pelejä Genien asiakkaille. Ensimmäiset Nokian toimittamat pelit ovat saatavilla tämän vuoden jälkipuoliskolla.

Sopimuksen mukaan Genielle tulee valikoimiin suuri määrä uusia langattomia pelejä. Nokian hallinnoiman ja isännöimän Mobile Entertainment Service -ratkaisu sisältää uusia langattomia pelejä, pelin kehittämistyökaluja sekä tukitoiminnot, palvelimen hallinta- ja pelien teknologia-alustat. Nokia Mobile Entertainment Service -ratkaisu tukee WAP-selaimia ja on yhteensopiva tekstiviestiominaisuuksilla varustettujen matkapuhelimien kanssa. Tulevaisuudessa Nokian ratkaisu tukee myös Java-teknologiaan pohjautuvia laitteita mahdollistaen edistyneet langattomat sisältöpalvelut jo ennen varsinaisia 3G-palveluja.

"Ratkaiseva tekijä langattoman Internetin suosiolle markkinoilla on sen helppokäyttöisyys. Pyrimme kokonaisvaltaiseen lähestymistapaan sovellusten ja palvelujen toteuttamisessa. Tämä uusi yhteistyömme vie meitä kohti langattoman Internetin aikakautta optimoiden käyttökokemuksen", sanoo Genien tekninen johtaja Jim Ryan.

"Nokian ja Genien yhteistyö on merkittävä askel langattomien viihdepalvelujen kehittämisessä Euroopassa. Olemme iloisia yhteistyöstämme langattoman Internet-portaaliyhtiön Genien kanssa ja jaamme yhteisen tavoitteen langattoman Internetin vahvistamisesta tuomalla markkinoille jännittäviä ja käyttäjäystävällisiä langattomia pelejä. Genien lailla Nokia tekee aktiivisesti työtä langattomien palveluiden optimoimiseksi yhdenmukaistamalla avoimia spesifikaatioita", toteaa johtaja Petteri Putkiranta Nokia Networksistä.

Genie on Euroopan laajimmin käytetty WAP-portaali sen ICM.llä toukokuussa 2001 teettämän tutkimuksen mukaan. Sillä on viisi miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää. Nokian Mobile Entertainment Service -palveluissa on jatkuvasti kasvava pelivalikoima ja se tarjoaa pelipalveluiden käyttäjille hyvän valikoiman langatonta viihdettä. Nokian laaja pelivalikoima käsittää pelejä yhtiöiltä kuten Rage, Eidos, Activision, iomo, Kuju Entertainment, Morpheme, h2g2, Net Entertainment, Oxford Softworks ja Quiz Supplies.

" Tämä sopimus on askel kohti tavoitettamme langattoman Internetin omaksumista. Britanniassa 29% kaikista matkapuhelimen käyttäjistä pelaa pelejä matkapuhelimellaan. Langattomien pelien suosio ja erilaiset pelipalvelut matkapuhelimissa tekevät niistä paljon muutakin kuin vain pelkän puhelimen. Yhteistyömme Nokian kanssa edistää koko langattoman teollisuusalan kehitystä samalla tavoin kuin yritystemme työ GSMA- ja GSMA m-Services -suositusten parissa", sanoo Genien toimitusjohtaja Kent Thexton.

Genie on British Telecomin omistama langattoman Internetin portaaliyritys ja sen toiminta-aluetta ovat web ja WAP-portaalit Britanniassa, Hollannissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Ranskassa, Hong Kongissa, Japanissa, Koreassa ja WAP portaali Malesiassa. Geniellä on yli viisi miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks