Benoeming management Associated Marketing Service

Zaandam, 10 juli 2001 - AMS, Associated Marketing Service BV, heeft de heer Felix Fernandez de Gabriel met ingang van 1 december 2001 benoemd tot Managing Director.

AMS is een samenwerkingsverband van 10 grote Europese retailondernemingen, gericht op het realiseren van voordelen voor haar leden, haar leveranciers en de ruim 100 miljoen dagelijkse klanten die in de 24.000 winkels van de AMS-leden hun boodschappen doen.

Op dit moment werkt Felix Fernandez de Gabriel als Commercial Director bij Ahold CZ in Tsjechië. Fernandez de Gabriel, voorheen werkzaam bij de Franse retailer Auchan, heeft grote ervaring met en uitgebreide kennis van internationale inkoop en marketing.

Hij is bij AMS de opvolger van Dick Roozen, die is benoemd tot Vice President Ahold Global Sourcing. In deze functie zal de heer Roozen zich volledig toeleggen op de ontwikkeling van de structuur van Ahold´s inkoop wereldwijd.

Met meer dan 10 jaar ervaring is AMS uitstekend in staat om de belangen te behartigen van toonaangevende nationale en internationale retailondernemingen. De laatste jaren heeft AMS vele internationale inkoop- en marketinginitiatieven ontwikkeld waaronder Europese huismerken, Europese promotie-activiteiten, Euro Shopper(TM), inkoop via internet en gezamenlijke marketingacties met leveranciers van A-merken. Onlangs is het kantoor van AMS verhuisd van Zwitserland naar Nederland.

De huidige AMS-deelnemers zijn: Ahold European Sourcing/Ahold - Nederland, Dansk Supermarked Grupen - Denemarken, EDEKA - Duitsland, Hakon - Noorwegen, ICA - Zweden, Jeronimo Martins Retail - Portugal, Kesko - Finland, OPERA - Frankrijk, Safeway - Engeland en Superquinn - Ierland.