Nokia laajentaa China Unicomin GSM 1800 -verkkoa Zhejiangin maakunnassa

Nokia on allekirjoittanut sopimuksen China Unicomin GSM 1800 -verkon laajennuksesta Zhejiangin maakunnassa Kaakkois-Kiinassa.

Mm. matkapuhelinverkon keskuksia ja korkean kapasiteetin omaavia tukiasemia sisältävän verkkolaajennuksen toimitukset ovat jo alkaneet. Laajennustyö valmistuu tämän vuoden syyskuussa.

Nokia toimittaa China Unicomille myös Nokia UltraSite -tukiasemia, jotka tukevat GSM-, High Speed Data-, GPRS-, EDGE- ja WCDMA-teknologioita. Lisäksi Nokia toimittaa täydellisen valikoiman asiakaspalveluita, joihin kuuluvat projektinjohto-, verkon suunnittelu-, toteutus-, käyttö- ja koulutuspalvelut.

Nyt allekirjoitettu sopimus on seitsemäs China Unicomille Zhejiangiin toimitettava verkkolaajennus. Operaattorilla on tällä hetkellä yli 2,5 miljoonaa asiakasta. Laajennus lisää kapasiteettia noin 5 miljoonaan ja se käsittää Zhejiangin maakunnan tärkeimmät kaupungit Hang Zhoun, Wen Zhoun, Tai Zhoun, ShaoXingin ja Jin Huan.

Kiina on Nokian toiseksi suurin markkina-alue. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa ja seitsemän yhteisyritystä sekä tuotanto- ja tuotekehitysyksiköt. Henkilöstömäärä on yli 5500.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks, viestintäosasto