Nutri Pharma inngår avtale med Faulding om markedsføring og salg av selskapets produkter i Australia og New Zealand

Nutrilett på området vektkontroll og Abacor innenfor området kolesterolsenkning vil bli spesialformulert for å tilfredsstille markedskravene i Australia. En serie produktlanseringer vil deretter finne sted i løpet det kommende året. Faulding vil introdusere disse produktene som integrert del av en av selskapets ledende, nasjonale merkevaretilbud på dette området. Produktene vil bli solgt både som pulver, drikkeklare produkter og som Nutrilett-bars gjennom apotek og matvareforretninger og distribuert gjennom Fauldings omfattende grossist- og detaljist-distribusjonsnett. Nutri Pharma vil ved kontraktsinngåelse motta et kontantoppgjør, i tillegg til royalties av det løpende salget.

Nutri Pharma vil sammen med Faulding utvikle markedet ytterligere gjennom å søke partnere blant matprodusenter i Australia og New Zealand for å utvide produktspekteret til også å omfatte tradisjonelle matvarer i tillegg til å lansere, markedsføre og distribuere matvarer med Abacor som aktiv ingrediens. De to selskapene vil sammen evaluere mulighetene for videre geografisk ekspansjon, særlig i Asia.

Davis Murphy, administrerende direktør for Faulding Healthcare, sier i en kommentar:

"Introduksjonen av Nutrilett og Abacor vil bidra til å styrke og utvide vår tilstedeværelse i functional foods markedet. Dette blir en større produktlansering for Faulding i Australia og New Zealand i løpet av året som ligger foran oss. Våre planer innbefatter investeringer i et omfattende program som skal promovere produktene i alle salgskanaler."

Graham Waters, CEO i Nutri Pharma uttaler:

" Vi er glad for at Faulding vil være vår distribusjonspartner i Australia og New Zealand. Selskapets ekspertise på området medisinske merkevarer i kombinasjon med dets ledende posisjon i grossist- og detaljist områdene for distribusjon av slike produkter, vil spille en nøkkelrolle i en vellykket lansering av Nutrilett og Abacor og produktenes videre vekst i Asia."