Nokia laajentaa Orange UK:n GSM-verkkoa ja toimittaa Orange UK:lle 3G UMTS-radioverkon Britanniaan

Nokia ja Orange UK ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM-verkon laajentamisesta ja 3G UMTS-radioverkon toimittamisesta Britanniaan. GSM-verkkosopimus vahvistaa edelleen yritysten pitkää yhteistyötä. Kolmannen sukupolven UMTS-sopimus perustuu huhtikuussa julkistettuun aiesopimukseen. Molempien sopimusten arvon kolmen vuoden aikana arvioidaan olevan yli 800 miljoonaa euroa.

Nokian 3G-verkon testilaitteisto on jo toimitettu Orange UK:lle ja Orange Groupille. Lisäksi Nokia toimittaa erilaisia asiakaspalveluita, joita ovat mm. tekniset tukipalvelut, koulutus-, asennus-, käyttöönotto-, projektinhallintapalvelut molempiin verkkoihin.

GSM-verkon laajennussopimus tulee parantamaan jo olemassaolevan verkon tiedonsiirtonopeutta, tehokkuutta ja peittoaluetta. Sopimus kattaa toimitukset vuoden 2003 loppuun.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että kymmenvuotinen yhteistyömme Orangen kanssa saa jatkoa ja että Orange on valinnut Nokia avainpartnerikseen 3G-verkkojen ja palvelujen alueella", sanoo johtaja Ukko Lappalainen Nokia Networksistä

"Tämä sopimus on virstanpylväs sekä Orange UK:lle että Orange Groupille 3G UMTS-investoinneissamme. 3G-testiverkko tulee palvelemaan kaikkia Orange Groupin tytäryhtiöitä. Meille on olennaisen tärkeää, että yhteistyökumppanimme on luotettava ja toimituskykyinen", toteaa johtaja Didier Lebrat Orangesta.

Orange on yksi maailman johtavista operaattoreista, ja se tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman ääni- ja datapalveluita. Orange SA on Euroopan toiseksi suurin operaattori ja sillä on toimintaa 20 maassa Euroopassa ja sen ulkopuolella.

Lisätietoja antaa:
Viestintäosasto