Jaakko Pöyry Groupille energiasektorin uudelleenjärjestelyhanke Latviassa

Electrowatt-Ekono Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut Latvian hallituksen kanssa palvelusopimuksen energiasektorin uudelleenjärjestelyhankkeesta. Projektin toteuttaa viiden yrityksen konsortio, jonka johtajana toimii Electrowatt-Ekono. Toimeksiannon kokonaisarvo on 3,1 miljoonaa euroa ja sen rahoittaa Euroopan Unionin Phare Pre-Ins Facility. Hanke valmistuu marraskuussa 2002. Electrowatt-Ekonon osuus konsultointihankkeesta on noin 40 prosenttia sisältäen projektin johdon ja hallinnon sekä sähkö- ja kaasumarkkinoiden asiantuntijatehtävät.

Hankkeen tavoitteena on avustaa Latvian hallitusta energiamarkkinoiden avaamisessa kilpailulle ja lisätä energiasektorin yritysten ja instituutioiden valmiutta toimia avoimilla markkinoilla. Projektissa tullaan hyödyntämään Electrowatt-Ekonon laajaa kokemusta vapaista sähkö- ja kaasumarkkinoista täydennettynä yhteistyökumppaneiden osaamisella. Latvian energiasektorin erityispiirteet ja rakenne tullaan huomioimaan niin, että ne vastaavat Latvian talouselämän tarpeita. Hanke vahvistaa Electrowatt-Ekono Oy:n asemaa vapaiden energiamarkkinoiden asiantuntijana ja parantaa yrityksen kilpailuasemaa energia-alan konsultointihankkeissa.

Jaakko Pöyryn Groupin Energia-liiketoimintaryhmän liikenimi on Electrowatt-Ekono. Jaakko Pöyry Groupin liikevaihto vuonna 2000 oli 475 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 4600 henkilöä ympäri maailmaa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Lyytinen