Nokian laajakaistaiset DSL-ratkaisut täydentävät kiinalaisen GuangDong Telecomin verkkoa

Nokia toimittaa GuangDong Telecomille Kiinaan laajakaistaisen DSL-verkon laajennuksen. Tällä hetkellä verkko tarjoaa nopeita Internet-palveluita GuangDongin maakunnan yhdeksän suurimman kaupungin alueella.

Nokia on jo aloittanut D50e DSLAM (Digital Subscriber LineAccess Multiplexer) -monipalvelusolmujen ja niihin liityvien palveluiden toimittamisen. Nyt solmittu sopimus laajentaa tammikuussa 2001 allekirjoitettua sopimusta Nokian toimittamasta laajakaistaratkaisusta.

Laajennus tuo lisää nopeita Internet-palveluita GuangDongin maakuntaan, jota pidetään yhtenä Kiinan nopeimmin kehittyvistä alueista. Maakunta sijaitsee eteläisessä Kiinassa ja sen alueella on yksi Kiinan ensimmäisistä erikoistalousalueista, Shenzhen.

Nokia D50e on joustava ATM-siirtoteknologiaan perustuva DSLAM-monipalvelusolmu, jonka avulla operaattorit pystyvät tarjoamaan kattavan joukon DSL-teknologioita, mm. ADSL:n ja g.SHDSL:n, yhden järjestelmän kautta. Yhdessä Nokian muiden Internet-tuotteiden kanssa Nokia D50e mahdollistaa optimaalisen laajakaistaisen DSL-yhteyden ja laajentaa näin laajakaistapalveluita nopeista Internet-yhteyksistä interaktiivisiin mediapalveluihin ja videokuvan suoratoistoon.

Kiina on Nokian toiseksi suurin markkina-alue. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa ja seitsemän yhteisyritystä sekä tuotanto- ja tuotekehitysyksiköt. Henkilöstömäärä on yli 5500.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks