POTAGUA's aktiepost i FLS Industries

Bestyrelsen i Aktieselskabet POTAGUA har besluttet, at POTAGUA ikke på længere sigt vil være den optimale hovedaktionær i FLS Industries A/S. POTAGUA's bestyrelse vil af denne grund foreslå en ændring af FLS Industries' bestyrelse på sidstnævnte selskabs ordinære generalforsamling i april måned.

Direktør Michael Arnstedt og advokat Christian Kjær, der er næstformænd i FLS Industries' bestyrelse, samt direktør Jens Münter vil udtræde af bestyrelsen. Direktør Jens Stephensen vil blive indstillet til nyvalg med henblik på fremover at repræsentere POTAGUA's interesser. Det er hensigten, at direktør Jens Stephensen indtræder som næstformand i bestyrelsen, hvor direktør Ib Christensen fortsætter som formand.

De to ledige pladser i FLS Industries' bestyrelse vil blive søgt genbesat af eksterne kandidater med en baggrund og erfaring, der vil være behov for i håndteringen af de fremtidige bestyrelsesopgaver.

I et længere perspektiv er det POTAGUA's hensigt at afhænde sin aktiepost i FLS Industries under forudsætning af, at dette kan ske på tilfredsstillende vilkår. Som hovedaktionær i FLS Industries ejer POTAGUA 46 pct. af aktierne. Det skal dog understreges, at POTAGUA fortsat - så længe selskabet er hovedaktionær i FLS Industries - vil være en aktiv og konstruktiv medaktionær.

Baggrunden for beslutningen er et ønske om at placere FLS Industries bedst muligt til at håndtere de fremtidige udfordringer i en verden under hastig forandring. Beslutningen skyldes herudover et ønske om at optimere selskabets værdi og samtidig give FLS Koncernen de bedst mulige fremtidige udviklingsbetingelser.

FLS Industries A/S
Koncerninformation