Net Insight kallar till extra bolagsstämma

Styrelsen föreslår att extra bolagsstämma fattar beslut om bemyndigande för styrelsen att, längst intill tiden för nästa ordinarie bolagsstämma och vid ett eller fler tillfällen med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission.

Bemyndigandet gäller emission av nya B-aktier eller konvertibla skuldebrev avseende B-aktier eller skuldebrev med avskiljbara optionsrätter till nyteckning av B-aktier. Dock att sådana emissioner inte får medföra att bolagets aktiekapital ökar, eller kan komma att öka med mer än totalt 400.000 SEK, vilket motsvarar 10.000.000 aktier.

- Net Insight har under hösten uppvaktats av olika grupper investerare som bedömer företaget som intressant. Bolaget befinner sig i en fas där man inlett kommersiella leveranser till ett antal nyckelkunder och vi bedömer det som viktigt att kunna agera snabbt vid en eventuell kapitalanskaffning, säger Lars Berg, styrelseordförande, Net Insight.

För ytterligare information kontakta:
Lars Berg, styrelseordförande, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: lars.berg@netinsight.net
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net
Carl-Johan Blomberg, finanschef, Net Insight AB.
Tel. 08-685 06 20, e-post: carl.johan.blomberg@netinsight.net